امام جمعه زنجان:
بصیرت، شرط پیروزی بر دشمن است
امام جمعه زنجان:
بصیرت، شرط پیروزی بر دشمن است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در دوران کوتاه امامت خودشان، گام‌های مهمی در تربیت شاگردان در راستای صیانت از قرآن و سیره نبوی برداشتند. وی با اشاره […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در دوران کوتاه امامت خودشان، گام‌های مهمی در تربیت شاگردان در راستای صیانت از قرآن و سیره نبوی برداشتند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی از این امام همام، افزود: امام حسن عسگری (ع) چند توصیه برای رسیدن به سعادت داشتند که از آن جمله تقوای الهی، رعایت امانت، سجده‌های طولانی، عیادت از بیماران و پرهیز از موارد و گناهان شبهه‌ناک را می‌توان نام برد.  

امام جمعه زنجان با اشاره آغاز امامت مهدی موعود (عج)، تاکید کرد: این روز مقدمه تشکیل حکومت جهانی و پیاده شدن آرمان‌ها و آرزوهای تمام انبیای الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: ۵ آذرماه سال ۵۸ سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) بود که حاصل دوراندیشی این رهبر فرزانه بود.

وی با اشاره به این‌که جنگ تحمیلی در سال ۵۹ آغاز شد، افزود: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای ساختارهای حافظ انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دادند که  می‌توان به برگزاری انتخابات، تدوین قانون اساسی و سپس اجرای نهادهای مرتبط با قانون اساسی و صیانت از ارزش‌های اسلامی که بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهادسازندگی، کمیته امداد، بنیاد شهید و دادگاه‌های انقلاب اشاره کرد.  

خاتمی با اشاره به هفتم آذر روز ملی نیروی دریایی، خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه در دفاع از مرزهای آبی کشور حضور جدی دارند و در عرصه دفاع‌مقدس نیز با عملیات مروارید حماسه‌آفرینی کردند.

وی افزود: روز هشتم آذر سال ۶۰ سالروز آزادسازی بستان و چذابه از دست اشغالگران بعثی است که امروز نیز با عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین نام‌گذاری شده است.

خاتمی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده‌های زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام بابت از دست دادن عزیزان خود در این واقعه، تاکید کرد: مردم نوع‌دوست ملت ایران بار دیگر با خلوص نیت پای کار بودند و کمک‌های خود را به این مناطق اعزام کردند.  

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ضمن تسلیت و تبریک شهادت سومین شهید مدافع حرم استان زنجان، شهید سردار خیرالله صمدی، تصریح کرد: این شهادت همراه با پاکسازی آخرین منطقه سوریه از دست همراه داعش بود ولی باید همواره با بصیرت باشیم، زیرا دشمن هیچ‌گاه از دشمنی خود دست نمی‌کشد.

انتهای پیام