۴۸ مرکز آموزش و حمایتی روزانه کودک‌ و خانواده در کشور فعال شده است
۴۸ مرکز آموزش و حمایتی روزانه کودک‌ و خانواده در کشور فعال شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، فریبا درخشان‌نیا بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش و حمایتی روزانه کودک‌ و خانواده استان زنجان اظهار کرد: کار کردن در سازمان بهزیستی جدا از نیاز مالی، عشق می‌خواهد. وی با اشاره به تعامل خوب سازمان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، فریبا درخشان‌نیا بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش و حمایتی روزانه کودک‌ و خانواده استان زنجان اظهار کرد: کار کردن در سازمان بهزیستی جدا از نیاز مالی، عشق می‌خواهد.

وی با اشاره به تعامل خوب سازمان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: همین امر  سبب موفقیت این سازمان شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی توسط بهزیستی استان زنجان به مدت سه سال متوالی بیان کرد: این جایگاه نشان از مدیریت خوب و کارآمد مدیرکل بهزیستی استان زنجان‌ است.

درخشان‌نیا با بیان اینکه زنجان قابلیت تبدیل شدن به عنوان الگو در کشور  را دارد، خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب انتخاب این استان در حوزه مرکز آموزشی و حمایتی روزانه کودک و خانواده شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی خانواده و کودک از سال ۹۲ طراحی شده است، تبیین کرد: تا به امروز ۴۸ مرکز در کشور در این زمینه تاسیس شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیا اینکه استان زنجان نیز از جمله استان‌هایی است که این مرکز در آن افتتاح شده است، عنوان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ کودکان‌کار در این‌ مراکز در کشور ثبت نام کردند.

درخشان‌نیا با اشاره به اینکه حضور کودکان کار در جامعه موجب ناراحتی است، تصریح کرد: تلاش داریم کودکان‌ کار به سمت مراکز آموزشی سوق داده شوند تا مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه طرح همبستگی خلاق  در کشور اجرایی می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح از مرداد‌ماه سال‌جاری آغاز شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آماری کودکان کار که از سوی سمن‌ها ارائه شده، گفت: طبق آمار سمن‌ها پیش‌بینی می‌شود ۳ تا ۷ میلیون کودک کار در کشور وجود داشته باشد.

​انتهای پیام/ذ