نمایشگاه کتاب اردبیل آغاز به‌کار کرد
نمایشگاه کتاب اردبیل آغاز به‌کار کرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب اردبیل با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در تولید و نشر کتاب، تصریح کرد: عمده مشکل ما در ترویج فرهنگ مطالعه است. سید ناصر اسحاقی با تاکید به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب اردبیل با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در تولید و نشر کتاب، تصریح کرد: عمده مشکل ما در ترویج فرهنگ مطالعه است.

سید ناصر اسحاقی با تاکید به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه با همکاری نهادهای فرهنگی، متذکر شد: انتظار می رود آموزش و پرورش و دانشگاه در این راستا نقش جدی ایفا کنند.

وی به ضرورت حمایت از کتابفروشی ها نیز تاکید کرد و افزود: کتابفروشی ها در حال کاهش و خروج از چرخه فرهنگی کشور هستند و به ازای هر سه ناشر یک کتابفروشی داریم.

به گفته اسحاقی وضعیت کتابفروشی ها در خود استان نیز مطلوب نیست و ضروری است مورد حمایت قرار گرفته و زمینه توسعه فعالیت آن ها تسهیل شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در ترویج مطالعه مشکل مشابه در استان دیده می شود، اضافه کرد: در مقابل از ابتدای سال ۹۵ تا پایان شش ماهه ۹۶، ۴۱۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و در بخش تولید کتاب وضعیت مطلوبی داریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب اردبیل به بهانه ترویج مطالعه تدارک دیده شده و ۳۰۰ ناشر برتر کشور در این رویداد فرهنگی حضور دارند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ۱۵۰ غرفه برای ناشران تدارک دیده شده است، اضافه کرد: ۲۰ ناشر استانی نیز در نمایشگاه مستقر هستند.

وی همچنین به اجرای برنامه های جنبی در نمایشگاه کتاب اردبیل اشاره و تاکید کرد: کارگاه های آموزشی، نقد و بررسی کتاب، شب های شعر و قصه گویی بخشی از برنامه های جنبی نمایشگاه است.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز توسعه فرهنگی را راهکار رفع بسیاری از مشکلات دانست و افزود: به ویژه ترویج مطالعه در جامعه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.

اکبر بهنامجو با بیان اینکه والدین کتابخوان می توانند فرزندان موفقی تربیت کنند، تاکید کرد: فرصت نمایشگاه کتاب می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه نقش موثری ایفا کند.