مراسم میلیونی اربعین سیلی محکمی بر صورت مستکبران است
مراسم میلیونی اربعین سیلی محکمی بر صورت مستکبران است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر اجر والای معنوی زیارت قبور ائمه اطهار بویژه حضرت امام حسین (ع) اظهارداشت: آنچه که ملت ایران را در مسیر حق قرار می دهد عشق و تبعیت از اهل بیت است و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر اجر والای معنوی زیارت قبور ائمه اطهار بویژه حضرت امام حسین (ع) اظهارداشت: آنچه که ملت ایران را در مسیر حق قرار می دهد عشق و تبعیت از اهل بیت است و این قدرت در ایمان و باورها را دشمنان اسلام بر نمی تابند.

وی به پرگویی های گروههای تکفیری در مورد مراسم باشکوه اربعین هم اشاره و اضافه کرد: به کوری چشم دشمنان مراسم اربعین حسینی امسال باشکوه تر از همیشه و با حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر برگزار شد و این نشانگر جهانی شدن حرکت اربعین است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به وخامت اوضاع مردم یمن و محاصره این کشور به دست آل سعود گفت: امروز وظیفه مسلمانان در راس و نهادهای بین المللی کمک به مردم ستمدیده و مظلوم یمن است که جانشان در سایه تمامیت خواهی های عربستان به خطر افتاده است.

قریشی همچنین به شهادت هشت تن از مرزبانان غیور این سرزمین در مرزهای آذربایجان غربی هم اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران با خیال واهی در اندیشه ایجاد ناامنی در مرزهای کشورند اما غافل از آنند که این سرزمین را مردمانی حفاظت می کنند که با ایمان به خدا در راه حفظ اسلام آماده جانفشانی اند.

وی تأکید کرد: اخیراً گروه‌های تروریستی هشت نفر را در این منطقه به شهادت رساندند و دشمنان فکر می‌کنند به این وسیله می‌توانند نظام را از ادامه حیات بازدارند ولی باید بدانند هر چقدر شهدا افزایش یابند عزم و اراده ملت افزایش می‌یابد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به مباحث امروز کشور یمن تصریح کرد: حکام ظالم عربستان چندین سال است که ملت مظلوم لبنان را مورد حملات نظامی قرار داده‌اند و روز به روز رفته این مشکلات را افزایش می‌دهند و در این میان بر ما وظیفه است به اندازه توان خود به آنان کمک کنیم.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به ثبت تمامی اعمال و اثرات آنان اشاره کرده است و در روز قیامت به این موضوع رسیدگی می‌شود و امروز مسئله‌ای که بسیار نگران کننده است مربوط به سلامت و مواد غذایی است که افزودنی‌های غیرمجاز به آنان اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: برخی مواقع تولیدکنندگان به سبب سود اندک اقدام به کارهای نامتعارف می‌کنند که کار بسیار ناشایست است و فردی که سبب آسیب رساندن به مردم شود باید در قیامت پاسخگوی فرد مورد نظر و خداوند متعال باشد.