عربستان درپی انتقام از ایران است/تبعیض در اجرای پروژه‌های عمرانی
عربستان درپی انتقام از ایران است/تبعیض در اجرای پروژه‌های عمرانی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل به زلزله سیاسی بزرگ در عربستان و شیطنت های منطقه ای این رژیم شرور اشاره کرد و افزود: آنچه در داخل عربستان می گذرد، جنگ قدرت در لباس مبارزه با فساد و اختلاس و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل به زلزله سیاسی بزرگ در عربستان و شیطنت های منطقه ای این رژیم شرور اشاره کرد و افزود: آنچه در داخل عربستان می گذرد، جنگ قدرت در لباس مبارزه با فساد و اختلاس و دزدی است.

وی با بیان اینکه عربستان در منطقه تلاش می کند تا بعد از شکست های زیاد به نحوی شرایط را به نفع خود تغییر دهد، ادامه داد: اما این کشور در تمام تلاش های خود نتیجه عکس گرفته است.

خطیب جمعه اردبیل بازپس گیری حلب، موصل، دیرالزور، تطهیر سوریه و عراق از داعش، میدان داری حزب الله، شکست رفراندوم اقلیم، بدنامی بین المللی، محکومیت در نهادهای بین‌المللی و متهم شدن در غائله ۱۱ سپتامبر، شلیک موشک از یمن به فرودگاه ریاض که هیبت نظامی و تجهیزات بازدارنده ارتش عربستان را به شدت تحقیر کرد، ملاقات سعد حریری با ولایتی و همکاری برای بیرون کردن داعش و بازکردن سفارت لبنان در سوریه را شکست های بزرگ این کشور در منطقه برشمرد.

وی بیان داشت: عربستان همه این شکست ها را از نفوذ ایران می بیند و در صدد انتقام از ایران است ولی در هر تلاشی، عرصه باز بر آنها تنگ تر می شود.

دروغ و اتهام در رفتارهای عربستان موج می‌زند

عاملی با اشاره به جریان استعفای حریری آن هم در داخل عربستان متذکر شد: این موضوع علاوه بر آنکه حرف های حریری را از اعتبار ساقط کرد موقعیت عربستان در لبنان را ویران ساخت چون با این کار غرور و کرامت لبنانی ها شکست.

به گفته وی در حادثه استعفا حریری قضیه فقط مربوط به لبنان نیست بلکه آنها به دنبال راهکار برای مدیریت منطقه و جلوگیری از نفوذ ایران هستند و می گویند ایران خیلی بزرگ شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دروغ و اتهام و افترا در تمام تلاش های عربستان موج می زند، تصریح کرد: در حالی که آنها تمام راه ها را به یمن بسته اند می گویند موشک های بالستیک از طرف ایران به انصارالله داده شده است.

وی افزود: هدف آنها از این دروغ بزرگ کاستن از تحقیر خودشان است تا نگویند عربستان در برابر شبه نظامیانی به نام حوثی ها عاجز مانده است.

حمایت مالی عربستان از سازمان تروریستی پژاک

عاملی عنوان کرد: با خطاهای بزرگ عربستان در داخل این کشور و منطقه که دیکته شده از طرف اتاق فکر صهیونیست هاست آینده بسیار خوبی در منطقه برای ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور، ضمن محکوم کردن جنایت پژاک یادآور شد: مرز ما ناموس ما و مرزبانان ما نگهبانان ناموس ما هستند. ما از دولت و نیروهای نظامی میخواهیم ولو در داخل اقلیم از جانیان این جنایت بزرگ چنان انتقام بگیرند که در آینده، جرأت تفکر در شرارت نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: سازمان تروریستی پژاک قبلا در اثر تلفات فوق العاده بنای درگیری را کنار گذاشته بود اما از اول امسال با حمایت های مالی عربستان، دوباره دست به اسلحه برده اند تا سخن بن سلمان را عمل کنند که گفته «جنگ را باید به داخل ایران منتقل کنیم».

وی در عین حال با اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی که گفته بود «تمام مجوزهای احداث فرودگاه قم و فاینانس لازم برای احداث آن طی سه ماه آینده به نتیجه خواهد رسید»، ادامه داد: اینکه امکانات مواصلاتی یک استان سه ماهه حل شود و یک استان بیش از ده سال گرفتار شود، راه درستی برای مدیریت کشور نیست و باورها را تباه می کند.

معضل راه‌آهن اردبیل و فاینانس چند میلیارد دلاری

عاملی با اشاره به اظهارات جواد ظریف مبنی بر اینکه «چین برای انجام سرمایه گذاری در زمینه ساخت راه در ایران مبلغ ۳۰ میلیارد دلار به شکل فاینانس اعلام آمادگی کرده است»، تاکید کرد: حال برای مردم اردبیل این سوال مطرح است که معضل راه آهن استان، چگونه با اینگونه فاینانس ها حل نمی شود.

وی در خصوص وضعیت تصویب منطقه آزاد اردبیل، به لزوم لابی‌گری قوی برای اخذ امضاء و وثوق از نمایندگان سایر استان ها تاکید کرد و افزود: اخیرا مدیرعامل مناطق آزاد کشور از صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ۷۷ میلیارد دلاری از مناطق ویژه طی چهار سال گذشته خبر داده که براین اساس ارسال اینگونه گزارشات به نمایندگان در ذهنیت مثبت آنها موثر خواهد بود.