درآمد و هزینه فرودگاه اردبیل همخوان نیست
درآمد و هزینه فرودگاه اردبیل همخوان نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید فخرالدین هاشمی ظهر جمعه در بازدید از روند اجرای ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: فرودگاه ها برای اداره خود ریالی از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کنند و تنها از محل پروازهای عبوری کسب درآمد دارند. وی افزود: با وجود […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید فخرالدین هاشمی ظهر جمعه در بازدید از روند اجرای ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: فرودگاه ها برای اداره خود ریالی از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کنند و تنها از محل پروازهای عبوری کسب درآمد دارند.

وی افزود: با وجود اینکه ۴۶ برنامه پروازی در هفته، در فرودگاه اردبیل اجرا می‌شود اما این میزان پرواز درآمد مطلوبی برای تأمین هزینه‌ها نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان متذکر شد: در وضعیت فعلی درآمد ما با هزینه‌ها سنخیت ندارد و ضروری است با افزایش پروازها و مسافرت‌های هوایی فرودگاه از وضعیت زیان ده خارج شود.

وی به ضرورت مشارکت و حمایت بخش خصوصی در پذیرش چارتر پروازها نیز تأکید کرد و افزود: برخی پروازها با وجود ضرورت به دلیل نبود چارتر برقرار نشده است.

هاشمی با اشاره به احداث ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل تصریح کرد: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی ترمینال خارجی طی ماه‌های آینده شاهد توسعه فرودگاه اردبیل خواهیم بود.