شبکه بانکی محدودیتی در بحث منابع مالی ندارد
شبکه بانکی محدودیتی در بحث منابع مالی ندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کوروش معالی ظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی، افزود: شبکه بانکی در سال گذشته در راستای اعطای تسهیلات که بخش اقتصادی و تولیدی استان کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشته است و استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر در این زمینه است . […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کوروش معالی ظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی، افزود: شبکه بانکی در سال گذشته در راستای اعطای تسهیلات که بخش اقتصادی و تولیدی استان کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشته است و استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر در این زمینه است .

وی ادامه داد: شبکه بانکی محدودیتی در بحث منابع ندارد ولی انتظار می‌رود که فرمانداران در بحث جذب منابع و وصول مطالبات شبکه بانکی همکاری کنند.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان زنجان افزود: عملکرد خوب شبکه بانکی در سال گذشته مؤید این است که بانک‌های عامل تسهیلات طرح رونق از آنچه در توان داشته‌اند، دریغ نکرده‌اند و ۵۸۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات طرح رونق جذب شده بود.

 معالی با اشاره به اینکه امسال سهمیه‌ای در پرداخت تسهیلات طرح رونق برای استان ها قائل نشده‌اند، گفت: محدودیتی در منابع بانک‌های عضو شورای هماهنگی امور بانک‌های استان زنجان برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

همچنین فرماندار شهرستان طارم گفت: پروژه‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان به تصویب می‌رسانند همان پروژه‌هایی است که در شورای برنامه‌ریزی استان هم معرفی شد و برخی از این پروژه‌ها ارتباطی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

علی باقری افزود: دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در اجرای طرح‌ها، فرمانداران را دخالت نمی‌دهند و در حال حاضر در تصمیم‌گیری‌ها به جای تمرکززدایی شاهد تمرکزگرایی هستیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در اجرای بسیاری از طرح‌ها با فرمانداران هماهنگ نمی‌شوند و در حالی که بزرگ‌ترین مشکلات نواحی صنعتی این است که عده‌ای طی سال‌های گذشته زمین‌های این نواحی را خریداری  کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و قیمت زمین‌ها هم بالا رفته است.