دستگیری سارق ۲۰ میلیاردی خودرو در تبریز
دستگیری سارق ۲۰ میلیاردی خودرو در تبریز
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار خودرو و کشف ۵ فقره سرقت به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

به گزارش اویاقلیق: سرهنگ محمدتقی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو که موجب ایجاد نارضایتی در بین شهروندان شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از وصول پرونده سرقت خودروهای پراید به پلیس آگاهی استان، با حضور در صحنه‌های جرم و بررسی شیوه و شگردهای مجرمین تحقیقات میدانی موفق به شناسایی هویت اصلی متهم شدند.

وی ادامه داد: کاراگاهان پس از اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفاء متهم شده و با اخذ مجوز از مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم پلیسی اقدام به دستگیر متهم و دلالت وی به مقر پلیس آگاهی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی مطرح کرد: هر چند متهم در ابتدا منکر بزه‌های ارتکابی بوده و لیکن پس از ارائه دلایل و مدارک مستند و مستدل در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت پنج فقره خودروی پراید اعتراف کرد و با راهنمایی متهم، مالخر اموال مسروقه که دارای سوابق کیفری متعدد بوده شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه خودروهای سرقتی نیز کشف و پس از طی فرایند قانونی تحویل مالباختگان داده شد، بیان کرد: متهم پس از بازسازی سرقت‌ها به مراجع قضایی تحویل و با صدور قرار تامین متناسب روانه زندان شد.