تهیه طرح جامع برای ۴۷ بقعه متبرکه تا پایان امسال در زنجان
تهیه طرح جامع برای ۴۷ بقعه متبرکه تا پایان امسال در زنجان

حجت الاسلام جعفر جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون تهیه طرح جامع برای ۲۰ بقعه متبرکه در سطح استان به پایان رسیده است.وی ادامه داد: در جاهایی که بنای بقاع متبرکه ارزش میراثی و تاریخی دارند، تهیه طرح جامع آنها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع […]

حجت الاسلام جعفر جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون تهیه طرح جامع برای ۲۰ بقعه متبرکه در سطح استان به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: در جاهایی که بنای بقاع متبرکه ارزش میراثی و تاریخی دارند، تهیه طرح جامع آنها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.
حجت الاسلام جعفر جنتی از آغاز عملیات عمرانی اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان در چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد: تا کنون عملیات بازسازی و عمرانی در پنج امامزاده در مناطق مختلف استان به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه ۷۰درصد بقاع متبرکه استان فاقد درآمد هستند، افزود: درآمد سایر بقاع متبرکه صرف هزینه های جاری، عمرانی و فرهنگی در محل همان اماکن می شود.
استان زنجان ۱۳۳ بقعه متبرکه دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای صیانت از موقوفه ها، از ابتدای سال جاری تا کنون با پی گیری های انجام شده یک هزار و ۵۰۰ سند برای موقوفه ها صادر شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، تاکنون ۲ هزار و ۷۶۹ موقوفه در این استان زنجان به ثبت رسیده است که این موقوفات ۲۹ هزار و ۶۹۸ رقبه را شامل می شود.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی