استقبال روستاییان از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در خدابنده
استقبال روستاییان از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در خدابنده

معصومه شیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون راه اندازی ۶ خانه بوم گردی در روستاهای مصرآباد، سوله، نعلبندان، نوربهار، گرماب و سهرورد در دست اقدام است و این خانه ها تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شوند. نخستین اقامتگاه بوم گردی استان زنجان شهریور امسال […]

معصومه شیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون راه اندازی ۶ خانه بوم گردی در روستاهای مصرآباد، سوله، نعلبندان، نوربهار، گرماب و سهرورد در دست اقدام است و این خانه ها تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شوند.
نخستین اقامتگاه بوم گردی استان زنجان شهریور امسال در شهر سهرورد خدابنده افتتاح شد.
شیری از تفاهم نامه میراث فرهنگی با بنیاد مسکن در خصوص اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۸۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال وام برای متقاضیان مرمت و یا ساخت خانه های بوم گردی در مناطق روستایی پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: هر گونه پذیرایی و ارائه امکانات اقامت به گردشگران در مناطق روستایی باید با اخذ مجوز از میراث فرهنگی و تحت نظارت این نهاد انجام شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد نماید.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تا پایان سال جاری ۲۱ اقامتگاه بوم گردی در سطح این استان راه اندازی و در نتیجه آن برای بیش از ۶۰ نفر، شغل ایجاد می شود.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی