بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان برگزار می شود
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان برگزار می شود

معراج کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان از فردا، دوشنبه، ٢٠ شهریورماه با اجرای نمایش “رویای ترک خوره ایران” به نویسندگی و کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان کار خود را آغاز می‌کند. وی اظهار کرد: این نمایش دو اجرا در سانس‌های ١٠ و ٣٠ تا ١١ و ٣٠ […]

معراج کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان از فردا، دوشنبه، ٢٠ شهریورماه با اجرای نمایش “رویای ترک خوره ایران” به نویسندگی و کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان کار خود را آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: این نمایش دو اجرا در سانس‌های ١٠ و ٣٠ تا ١١ و ٣٠ دقیقه و همچنین ١٢ و ٣٠ تا ١٣ و ٣٠ دقیقه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد داشت و در این روز، نمایش “تجربه‌های اخیر” از شهرستان زنجان به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی مهشید آقاخانی در دو سانس ١۵ و ٣٠ تا ١۶ و ٣٠ دقیقه و همچنین ١٧ و ٣٠ تا ١٨ و ٣٠ دقیقه به اجرا درمی‌آید.

کرمی آخرین نمایش این روز را “بچه آدم بدو”، کاری از شهرستان زنجان اعلام کرده و افزود: نویسنده این اثر علی عابدی بوده و کارگردانی آن به عهده علی عباسی است که از ساعت ١٩ تا ٢٠ در تالار هنر فرهنگسرا به روی سن می‌رود.

وی به اجراهای روز دوم جشنواره تئاتر، ٢١ شهریورماه اشاره کرده و افزود: در دو سانس ١٠ و ٣٠ تا ١١ و ٣٠ دقیقه و همچنین ١٢ و ٣٠ تا ١٣  ٣٠ دقیقه نمایش “قفل” از شهرستان خدابنده به نویسندگی و کارگردانی هادی رفیعی در پلاتو فرهنگسرا اجرا می‌شود، بعد از ظهر این روز نیز نمایش “نرگسی” از شهرستان ابهر به نویسندگی و کارگردانی حسین جزجوادی در دو سانس ١۵ و ٣٠ تا ١۶ و ٣٠ دقیقه و ١٧ و ٣٠ تا ١٨ و ٣٠ دقیقه به اجرا در می‌آید. نمایش “برخورد نزدیک از نوع سوم” از شهرستان زنجان به نویسندگی و کارگردانی سجاد انصاری نیز از ساعت ١٩ تا ٢٠ در تالار هنر فرهنگسرا به روی سن می‌رود.

کرمی به اجراهای روز ٢٢ شهریورماه اشاره کرده و افزود: در اولین اجرای این روز، هنرمندان خرمدره‌ای با نمایش “زیرزمین”، به نوسیندگی آرش عباسی و کارگردانی ناهید پیوندی در دو سانس ١٠ و ٣٠ تا ١١ و ٣٠ دقیقه و ١٢ و ٣٠ تا ١٣ و ٣٠ دقیقه در پلاتو فرهنگسرا به هنرنمایی می‌پردازند،  نمایش “کافه سایه” نیز از شهرستان زنجان در این سالن با نویسندگی ابراهیم عادل‌نیا و علی امین‌زاده در دو سانس ١۵ و ٣٠ تا ١۶ و ٣٠ دقیقه و ١٧ و ٣٠ تا ١٨ و ٣٠ دقیقه به اجرا درمی‌آید. نمایش “گور به گور” از شهرستان زنجان به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی حمیدرضا رزاقی نیز از ساعت ١٩ تا ٢٠ در تالار هنر فرهنگسرا به روی سن می‌رود.

رئیس امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای یک تئاتر در آخرین روز جشنواره، ٢٣ شهریورماه خبر داد و افزود: در این روز نمایش کلکسیون، به نویسندگی ساناز اسدی و کارگردانی محمدرضا حسینی از شهرستان ابهر در دو سانس ١٠ و ٣٠ تا ١١ و ٣٠ دقیقه و ١٢ و ٣٠ تا ١٣ و ٣٠ دقیقه در پلاتو فرهنگسرا اجرا می‌شو د و  مراسم اختتامیه این جشنواره نیز عصر روز پنج‌شنبه، ٢٣ شهریورماه از ساعت ١٨ در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

داوران جشنواره تئاتر استان زنجان معرفی شدند

داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی زنجان معرفی شدند.

در این جشنواره امین عظیمی، فرشاد منظوفی نیا و افشین خورشید باختری به عنوان داور انتخاب شدند.

حسین عباسی‌نیا از هنرمندان عرصه تئاتر استان به عنوان منتقد در این دوره جشنواره  حضور دارد . وی همچنین مسئولیت برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار را بر عهده دارد که این جلسات بلافاصله بعد از اجرای هر نمایش برگزار می‌شود.