جزئیات حادثه انفجار ارومیه تشریح شد
جزئیات حادثه انفجار ارومیه تشریح شد

سردار ناصر اصلانی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح جزییات این حادثه اظهارداشت: ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه با تماس شهروندان از طریق ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار در خیابان باکری ارومیه بلافاصله ماموران به محل اعزام و موضوع را بررسی کردند. وی ادامه داد: در این حادثه که به دلیل اختلافات شخصی […]

۲سردار ناصر اصلانی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح جزییات این حادثه اظهارداشت: ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه با تماس شهروندان از طریق ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار در خیابان باکری ارومیه بلافاصله ماموران به محل اعزام و موضوع را بررسی کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه که به دلیل اختلافات شخصی و ملکی روی داده است فردی با تهیه دو عدد نارنجک دستی (دست ساز) اقدام به انتقام جویی کرده که متاسفانه طی آن یک نفر مالک مغازه کتابفروشی جان باخته و چهارنفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

سردار اصلانی افزود: این حادثه و ماجرا هیچگونه مسئله امنیتی نبوده و دلیل اصلی متهم اختلاف شخصی از قبل اعلام شده است که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس متهم دستگیر و الان در اختیار پلیس برای تکمیل پرونده و تحویل به مراجع قضایی است.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی به واسطه بررسی مباحث حاشیه ای و تحقیقات میدانی متوجه می شوند که فروشنده مغازه نوشت افزار مالک مغازه بوده و فرد ضارب اقامه دعوی می کند که پرونده آنها در دادگستری موجود است و از قبل اختلاف داشته اند.

فرد مضون حادثه ارومیه کمتر از یک ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی این حادثه عوامل پلیس در کمتر از یک ساعت متهم و عامل انفجار را شناسایی و دستگیر کردند که وی در اعترافات اولیه عنوان کرد: چون نتوانسته به حقش برسد و بارها مراجعه کرده و قصد سازش داشتم،ولی یکی از فرزندان مقتول اجازه مصالحه و سازش نمی دهد تصمیم گرفتم دو عدد نارنج تهیه کنم و یکی از فرزندان مقتول در یکی از مغازه های ارومیه که مانع مصالحه بود را به قتل برسانم.

وی یاد آور شد: در این راستا امروز به درب مغازه رفتم و ضامن نارنجک را کشیدم که متوجه شدم دو نفر مشتری در داخل مغازه هستند و از تصمیم خود منصرف شدم،سپس تصمیم گرفتم زمانی که پدر و فرزندان این خانواده در مغازه پدرش جمع هستند این کار را انجام بدهم که در این راستا بلافاصله به مغازه کتابفروشی مراجعه کرده و نارنجک را داخل مغازه انداخته و از محل گریختم.

سردار اصلانی با بیان اینکه وضعیت دو نفر از مصدومان حادثه وخیم است افزود: دو نفر از مجروحین مشتری مغازه بوده و بقیه فامیل مقتول بودند که هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری هستند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این رویداد افزود: متهم دستگیر شده اختلاف ملکی خود در خصوص سرقفلی همان واحد کتابفروشی را انگیزه اصلی خود در انتقام از مالک مغازه و مقتول حادثه عنوان کرده است.

مطالب مرتبط: