پیشنهاد هزار میلیاردی زنوزی به مس/تراکتور چرا واگذار نشد؟
پیشنهاد هزار میلیاردی زنوزی به مس/تراکتور چرا واگذار نشد؟

اویاقلیق: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد و روند ورود شرکت ملی مس ایران به پرونده واگذاری و خرید امتیاز باشگاه تراکتور، از پبشنهاد هزار میلیاردی زنوزی به این شرکت خبر داد. اللهوردی دهقانی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری اویاقلیق، با اعلام این مطلب گفت: باید […]

اویاقلیق: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد و روند ورود شرکت ملی مس ایران به پرونده واگذاری و خرید امتیاز باشگاه تراکتور، از پبشنهاد هزار میلیاردی زنوزی به این شرکت خبر داد.

اللهوردی دهقانی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری اویاقلیق، با اعلام این مطلب گفت: باید تاکید کنم که شرکت ملی صنایع مس ایران، راسا و از ابتدا به هیچ عنوان تقاضایی برای خرید امتیار “تراکتور” مطرح نکرده بود، در واقع اصلا خریدار تراکتور نبود، موضوع واگذاری و فروش امتیاز تراکتور، ابتدا از سوی خود دوستان و مالک فعلی مطرح گردید و ما برای کمک به حل بحران این روزهای این تیم بزرگ و مردمی، طی مذاکراتی که با مدیران مس داشتیم، وارد موضوع شدیم.

وی افزود: زمانی که مس ایران وارد ماجرای واگذاری تراکتور شد، آقایان قیمت و رقم «هزار میلیارد» تومانی را پیشنهاد دادند اما این پیشنهاد، با تقاضای انتقال مالکیت از سوی مس ایران مواجه شد تا هزینه های تیم تامین شود اما آقای زنوزی راضی به این انتقال نشد و پرونده واگذاری فعلا مسکوت ماند.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل ورود و اظهارنظر مستقیم وی و طرح موضوع خرید و واگذاری تراکتور به مس نیز گفت: ما همچنان پی گیر و علاقمند به حل مشکلات و بحران این روزهای تراکتور هستیم، اعتقادمان این است که باید به تراکتور کمک شود، این که چرا و تحت چه عواملی امتیاز این باشگاه در سال های قبل به یک شخص واگذار شده، سوال اساسی است، اساسا این شکل واگذاری غلط و دارای اشکال است، برند تراکتور از ظرفیت ها، فرصت ها و تهدیدهای بسیاری برخوردار است و اگر درست مدیریت نشود، بالقوه می تواند بستری برای انواع و اقسام بهره برداری های خاص به نفع افراد خاص باشد.

وی در ادامه داد: متاسفانه امروز هیچ مجموعه دولتی یا خصوصی برای کمک به تراکتور و حل مشکلات آن وارد گود نمی شود، در مقابل، مالکیت باشگاه هم اقدامی در راستای تامین منابع مالی مورد نیاز و نیز پرداخت بدهی ها و باز شدن پنجره نقل و انتقالات هم انجام نمی دهد که البته به نظر می رسد تا حدودی این مساله عامدانه است.

دهقانی با طرح این سوال که اگر ادامه تیمداری و مدیریت باشگاه تراکتور برای آقای زنوزی نفع مادی و معنوی ندارد، چرا حاضر به واگذاری نیست؟ خاظرنشان کرد: شک نکنید که مالکیت تراکتور برای آقای زنوزی در این سه سال، ارزش افزوده و نفع مادی و معنوی بسیاری داشته و من معتقدم باید ابعاد این موضوع مورد بررسی و کالبدشکافی دقیق قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه موج سواری وی در ماجرای حواشی تراکتور، بعد از اظهارات جنجالی اخیرش گفت: من شخصا نیازی به تراکتور و فضای هواداری و رسانه ای پیرامون این باشگاه ندارم و برخلاف دیدگاه برخی، هیچ موج سواری نکرده ام، نگاه من به موضوع حواشی و مشکلات تراکتور، حمایتی بوده و است و تاکید دارم باید از این ظرفیت به نفع ورزش، نشاط، شادابی و امنیت روانی جامعه استفاده کرد.

دهقانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرکت مس ایران با وجود مدیریت ده ها تیم ورزشی و عمدتا فوتبال در شهرهای مختلف، آیا واقعا حاضر به حمایت از تراکتور خواهد بود یا نه افزود: مس ایران خودسر و بدون نظارت نیست که به فرض، نخواهد از تیم فوتبال تراکتور حمایت کند، برخی نمایندگان دیگر هم که در این خصوص و موضوع تراکتور اظهارنظر کرده و می کنند، کوچک تر از آن هستند که در این خصوص حکمی صادر کنند، بالغ بر یک سوم ذخایر مس ایران در منطقه آذربایجان است و ما اگر لازم باشد، این شرکت را مکلف به حمایت از تیم تراکتور خواهیم کرد.
وی در عین حال گفت: درآمدهای ناشی از ذخایر معدنی مس سونگون، سال هاست که در کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران تجمیع و هزینه می شود و این شرکت مکلف و موظف است به تناسب سود و درآمدی که از منطقه ما می برد، در این منطقه نیز هزینه کند.