اویاقلیق: نیم فصل با تلخی تمام بکام هواداران تراختور به پایان رسید. هواداران این تیم که انتظار داشتند تیمشان در خانه براحتی فولاد پائین جدول را با شکست مواجه کند، حتی با حضور هشتاد هزار نفری خود هم نتوانستند تراختور را از شکست نجات دهند. اگر این بازی با پیروزی تراختور همراه بود شاید سرپوشی […]

اویاقلیق: نیم فصل با تلخی تمام بکام هواداران تراختور به پایان رسید. هواداران این تیم که انتظار داشتند تیمشان در خانه براحتی فولاد پائین جدول را با شکست مواجه کند، حتی با حضور هشتاد هزار نفری خود هم نتوانستند تراختور را از شکست نجات دهند.

اگر این بازی با پیروزی تراختور همراه بود شاید سرپوشی میگذاشت بر ضعفها و دردهایی که این تیم و هوادارانش از آن رنج میبرند. اما این شکست زنگ خطری است برای هواداران که مسولان تیم را وادار به مدیریت صحیح و رفع نقایص تیم کنند.

بطور مثال، رسانه ها هر از چند بار خبر از مذاکره با ستاره ها میدهند و در سکوت تائیدآمیز مسولان باشگاه امید به جذب بازیکنان مجرب و نامدار پیدا کرده و روزها را سپری میکنند، همانگونه که از زمان اخراج توشاک بخاطر مدیریت صحیح او بر روی بازیکنان و تعویض بجای اشکان دژاگه ، هر هفته رسانه ها از مذاکرات تمام شده سرمربیان سرشناس خارجی خبر میدادند و مسولان باشگاه با سکوت تائیدآمیز خود، وقت گذرانی کرده و هواداران را مشغول میکردند تا اینکه تقوی را برای سرمربی شدن، تمرین بدهند!

شکست مقابل فولاد بار دیگر خیلی از ایرادات تیم و کادرفنی و بازیکنان را به چشم آورد و نشان داد.

این بازی بار دیگر به ما ثابت کرد که شعارهای عوام پسند و هوادار مشغول کن دیگر بعد از این جواب نخواهد داد و تیم نه تنها ۲۲ استوکس  و ۲۲ اروین ندارد بلکه یک استوکس که هیچ بلکه یک دانگ استوکس یا اروین را هم ندارد! زمانیکه دو بازیکن تراختور بدون حضور مدافع حریف شاهکار میکنند و توپ را بجای دروازه خالی با زحمت به بیرون می اندازند، به این سوال میرسیم که بعضی ها ، هوادار را چه فرض میکنند؟

خداوکیلی اگر استوکس و اروین و سوگیتا و نیز بازیکنان سرباز نبودند، حالا تراختور با بازیکنان ستاره ای نظیر شجاعی و دژاگه در کجای جدول قرار داشت؟ بالاتر از سفیدرود یا پائین تر از آن؟

در حالیکه طبق نظر کارشناسان از همان ابتدای تشکیل، تیم در خطوط دفاع و هافبک با مشکل مواجه بوده و هست و همگان تاکید بر جذب بازیکن در خطوط مزبور و حتی یک دروازه بان قوی را دارند و هواداران دل به فصل نقل و انتقالات دوخته اند، جناب تقوی در چند نوبت تاکید میفرمایند که نیازی به جذب بازیکن جدید ندارند مگر بجای استوکس و اروین!!

و این درحالیست که رسانه ها از جذب ستاره های خارجی برای خطوط مختلف خبر میدهند و هواداران تراختور را هم در رویای جذب این ستاره ها به خواب غفلت میبرند!

کدام عاقلی میتواند بخود بقبولاند که مطرح شدن مذاکره با این بازیکنان در رسانه ها ، از طرف عوامل و نزدیکان باشگاه نشت پیدا نمیکند؟

همان رسانه هائیکه با نشر شایعات باعث غفلت هواداران تراختور و اتلاف وقت میشوند، مدام از فوق ستاره های تیم ملی بالاخص شجاعی و دژاگه تعریف و تمجید میکنند!

شکی نیست که در میان ملی پوشان، حاج صفی عملکردی بهتر از آن دو نفر دیگر دارد که برعکس تصور ما ، رسانه های خواب آور !!  ّبیشتربه تعرف و تمجید از دژاگه و شجاعی میپردازند و این نکته جالب توجه است.

گفتنی است که حاج صفی هم دیگر بازی های قبلی را ندارد و مطمئنا مساله ای روحی است . مسولان تیم بالاخص تقوی تحت تاثیر رسانه های خواب آور کشوری ، به تعریفهای غیر واقعی از دژاگه و شجاعی میپردازند که همین موضوع میتواند برای احسان تاثیری منفی داشته باشد.

در هر حال وقت آنست که هوادان تراختور واقع بین باشند و در فضای مجازی از مسولان باشگاه مصرانه خواستار ترمیم کادر فنی و بازیکنان تیم باشند و مواظب باشند که مسولان باشگاه نتوانند با نشر شایعاتی مبنی بر جذب فلان ستاره بارسلونا و بهمان سرمربی تیم ملی آلمان و انگلیس و….. اتلاف وقت کنند و نهایتا بگویند: «ما با همین تقوی و شجاعی و……. قهرمانی را جشن میگیریم!»

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل