حاشیه و متن بازی تراختور – سایپا !
حاشیه و متن بازی تراختور – سایپا !

اویاقلیق: بعد از مدتها بار دیگر سهند مملو از پرشورها شد. انگیزه های متعددی باعث شد تا هواداران با شور و شوق بتماشای تیم اول آذربایجان بشتابند. لاکن هم مسئولان تیم و هم هواداران بایستی همت کنند تا همچنان بازیهای خانگی همانند این بازی و بازی های چند سال قبل، همیشه با حضور حداکثری تی […]

اویاقلیق: بعد از مدتها بار دیگر سهند مملو از پرشورها شد. انگیزه های متعددی باعث شد تا هواداران با شور و شوق بتماشای تیم اول آذربایجان بشتابند. لاکن هم مسئولان تیم و هم هواداران بایستی همت کنند تا همچنان بازیهای خانگی همانند این بازی و بازی های چند سال قبل، همیشه با حضور حداکثری تی تی ها برگزار شود.

شکی نیست که دو تیم یک بازی حیثیتی را انجام دادند و هر دو تیم تمام توان خود را بکار گرفتند تا پیروز میدان باشند. شاید برای سایپا هیچیک از بازیها باندازه بازی با تراختور اهمیت نداشت و بهمین خاطر بازیکنان سایپا با از خودگذشتگی و جنگندگی بیشتری بازی میکردند.

بازیهای قبلی سایپا نشان میدهد که این تیم قدرتمند است و در مقابل، بازیهای قبلی تراختور نشان از ضعف این تیم داشته است. در صورتیکه تیم تراختور تقویت هم میشد، هر دو تیم بیک اندازه توانمند میشدند، در حالیکه در این بازی صرفنظر از نتیجه، تراختور سرتر از سایپا بود و این برتری تنها از نیروئی نشات میگرفت که از سوی سکوها منتشر میشد.

بنابراین باید که نقش هواداران را برای پیروزیها به همگان روشن کنیم و آنها را بورزشگاهها بکشانیم!

کاهش قیمت بلیطها ، عملی ارزشمند و موثر از سوی باشگاه بود و نیز اقدام برای آسفالت راه خاکی ورزشگاه، جاذبه هائی بودند که مردم را بورزشگاه کشاندند و چنین اقداماتی در آینده راه حضور هواداران را هموارتر خواهد کرد.

-توشاک از خرشیطان پیاده شد…..

حکما میگویندکه آدمهای بزرگ، اشتباهات بزرگی میکنند! توشاک مربی بزرگی است که شیوه و سیاق خاص خود را دارد و بعبارتی خود صاحب سبک است و با توجه به پیروزیهای مکرر در تیمها به سبک و روش خود مطمئن و امیدوار! …. اما سیستم بازی او را هیچ کارشناسی، حتی یک نفر هم با توجه به توانائیهای مدافعان تراختور قبول ندارد. در سه بازی گذشته با همین سیستم باعث شکست و امتیاز از دست دادن تیم شده و گناه ناکامی ها را بگردن گرفت، با اینحال بر شیوه خود اصرار داشت تا اینکه با اعتراض هواداران مواجه شد و ملاحظه نمود که هواداران تحمل چهارمین شکست را ندارند. بنابراین از خر شیطان پیاده و سوار اسب پیروزی شد!

تراکتور، تراختور شد…..

بنظر میرسد بعضی از اطرافیان مالک باشگاه که منافع شخصی شان ایجاب میکرد تا زنوزی چند تیم را تواما تیمداری کند، از تشکیل تراختوری قدرتمند با بازیکنان ستاره و سرشناس مخالف بوده و بنوعی افکار خود را به مالک باشگاه تزریق میکردند و آنانرا دچار تردید مینمودند. چنانکه الیاسی مدیرعامل وقت بطور واضح گفت: ما بدنبال بازیکنان ستاره نخواهیم بود و تراختور را با بازیکنان بی نام و نشان خواهیم بست!

البته چنین هم شد. اما حضور زنوزی در تمرینات تیم و شنیدن حرف هواداران در روحیه ایشان تاثیر گذار شد و باعث تحول در تصمیم گیریهایشان شد. جذب بازیکنان ستاره خارجی و داخلی از این تحول روحی شروع شد!

روز جمعه ، حضور بیش از ۶۵ هزار هوادار در سهند و مشاهده شور و نشاط آنها و دلدادگی شان به تراختور، چنان فخر و مباهاتی را برای زنوزی بهمراه آورد که در عمر خود ندیده بود!

این تراختور ، غرور آفرین است!

این تراختور، افتخار آمیز است!

این تراختوری است که از روز اول هواداران تراختور و عاشقان تراختور میخواستند!

این تیم است که برای هوادار و صاحبش نشاط آور است.!

اما تیمی که بعضی ها بخاطر منافع شخصی خود میخواستند و خواسته خود را به آقای زنوزی القا میکردند، «تراکتور» بود. چیزی در حد گسترش !!!

یاشاسین آذربایجان !

یاشاسین تراختور خادملری!

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل