پرشورها و سهند در انتظار ! / سوزی آت یئره سوز صاحبی اوزو گوتور ه ر
پرشورها و سهند در انتظار ! / سوزی آت یئره سوز صاحبی اوزو گوتور ه ر

اویاقلیق: روز جمعه، پرشورها برای اولین بار نظاره گر بازی تیم توشاک در سهند خواهند بود . بهمین خاطر انتظار میرود که تماشاگران زیادی به سهند بیایند و تیم اول آذربایجان را موردحمایت و تشویق خود قرار دهند. این بازی هم از نظر حضور هواداران حساسیتهای خاص خود را دارد. ضمن اینکه اولین بازی خانگی […]

اویاقلیق: روز جمعه، پرشورها برای اولین بار نظاره گر بازی تیم توشاک در سهند خواهند بود . بهمین خاطر انتظار میرود که تماشاگران زیادی به سهند بیایند و تیم اول آذربایجان را موردحمایت و تشویق خود قرار دهند.

این بازی هم از نظر حضور هواداران حساسیتهای خاص خود را دارد. ضمن اینکه اولین بازی خانگی است، حضور بازیکنان جدید بالاخص خارجی چنین میطلبد که در اولین بازی خانگی با انبوه تماشاگران مواجه شوند و خاطره ای خوش و غرور انگیز از اولین بازی خود داشته باشند. از طرفی ناکامی های بی سابقه تراختور در سه بازی قبلی و لزوم شارژ روحی بازیکنان و ایجاد نشاط و امید در بین بازیکنان و سایر هواداران، ایجاب میکند که پرشورها بار دیگر در سهند، شور آفرینی کنند.

موضوع مهمی که لازم است با هواداران فهیم تراختور در خصوص این بازی در میان بگذاریم، حساسیت هواداران تراختور به مصاحبه چند هفته پیش سرمربی تیم حریف می باشد که «ممکن» است موجب عکس العمل هائی شود که وسیله ای برای تفرقه اندازی بدخواهان تراختور و آذربایجان شود.

درست است که ما دل خوشی از عملکرد سرمربی سایپا در خصوص موافقت نکردن ایشان برای
ادامه بازی اخباری دروازه بان سابق تراختور، که باعث شد با وجود تحریمهای تیم، تیم اول آذربایجان تا مرز سقوط برود، نداریم! و درست است که همان اخباری را یکسال نیمکت نشین و فوتبالش را بخطر عشق به تراختور نابود کرد و درست است که مصاحبه ی اخیر او علیه تراختور و عملکرد او تمام قد درخدمت تیم پرسپولیس است، اما.. اما وضعیت فعلی و سهند محلی نیست که زمان و محل تسویه حساب با او باشد.

متاسفانه خودی هائی که در خدمت دیگران و علیه ما هستند این مشکل را دارند که اگر در قبال عمل نامطلوبشان سکوت کنیم، تکرار میکنند و اگر زبان به انتقاد بگشائیم و اعتراض کنیم، دشمنان میگویند: ببینید که حتی با خودشان هم سازگار نیستند و با هم دشمنی میکنند!
در ادبیات عامه در حق چنین آدمهائی میگویند که: تف بالاسر است! یعنی اگر بطرف بالای سرمان تف کنیم بروی سر خودمان می افتد بجای اینکه به سر و صورت طرفمان بیفتد! ما ترکها هم مثلی عالی در اینخصوص داریم!!

در هر حال توصیه ما اینست که بدخواهان ما در کمین هستند تا سوژه ای را در بازی با سایپا ضبط کنند و با تکثیر ان در فضای مجازی به ایجاد تفرقه بین اهالی آذربایجان بپردازند.
بدیهی است که خیلی از مردم آذربایجان توانائی شناخت باطن افراد را ندارند و دلخوش ظاهر و اسم و رسم آنها هستند!

خودی هائی که مشهور و نامدار هستند و تنها و تنها به منافع شخصی خود فکر میکنند و ظاهرا وجیه المله هستند، افراد عامی زیادی را هواخواه خود دارند و هرگونه برخورد با آن افراد موجب رنجش هواخواهان نا آگاه آنها میشود.

بنابراین مثل آنچه قبل از بازی با استقلال عرض کردیم که دشمنان در کمین نشسته اند که کوچکترین خطای هواداران تراختور را ثبت و ضبط و منتشر کنند، حالا هم عرض میکنیم که مواظب باشید بهانه و سوژه بدست بدخواهان و دشمنان تراختور و آذربایجان ندهیم!
از هرگونه «یامان» پرهیز کنیم که «یامان دئماق بوگونده، بیزی یامان گونه سالار!!!»

بجای هر حرف و شعاری که دستاویز تفرقه افکنی دشمنان قرار بگیرد، شعار «اورمو زنجان اردبیل….» را میدهیم که «سوزی آت یئره سوز صاحبی اوزو گوتور ه ر !!»

یاشاسین آذربایجان !
یاشاسین تراختور!
یاشاسین بیرلیگ یمیز!

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل