وقتی مطرح کردن درخواست شهروندان تبریز، تشویش اذهان عمومی است!
وقتی مطرح کردن درخواست شهروندان تبریز، تشویش اذهان عمومی است!

اویاقلیق: تبریز قلب آذربایجان و توسعه یافته ترین شهر آن است ،هرچند آن شوکت و عظمتی را که از دوره ایلخانان تا زمان قاجار داشته، ندارد! با اینحال مورد توجه تمام آذربایجانی هاست و بعبارتی تمامی آذربایجانی ها بخاطر پیشرفت و توسعه و نام آوری آن ، احساس فخر و خوشحالی میکنند! همین احساس ما […]

اویاقلیق: تبریز قلب آذربایجان و توسعه یافته ترین شهر آن است ،هرچند آن شوکت و عظمتی را که از دوره ایلخانان تا زمان قاجار داشته، ندارد! با اینحال مورد توجه تمام آذربایجانی هاست و بعبارتی تمامی آذربایجانی ها بخاطر پیشرفت و توسعه و نام آوری آن ، احساس فخر و خوشحالی میکنند!

همین احساس ما را بر آن میدارد که بعنوان یک آذربایجانی به عملکرد شورا و شهرداری این شهر، حساسیت لازم را داشته باشیم!

ما و مردم تبریز از صمیم قلب خواهان آن بودند که شهرداری تبریز در خرید مالکیت تیم مردمی تراختور پیش قدم باشد که موفقیت این تیم برابر با نشاط و شادمانی مردم تبریز و آذربایجان است.

شهروندان تبریز در صداوسیما ، جراید و فضاهای مجازی، در این چند سال مصرا خواهان کمک شهرداری به تیم تراختور بوده و در جریان واگذاری باشگاه تراختور نیز سخت طرفدار تملک باشگاه تراختور توسط شهرداری بوده اند!

البته با توجه به درآمدهای شهرداری، تامین مالی آن چندان مشکلی ندارد و در گذشته هم شهرداری تبریز در لیگ برتر، تیمداری کرده است که موید موضوع است!

اخیرا یکی از مدیران ورزشی شهرداری با بیان خواست و اصرار شهروندان تبریزی مبنی بر خرید باشگاه تراختور، راهکاری ایده آل و عملی را هم ارائه کرده که جای تشکر دارد!

البته ایشان پیشنهاد داده بودند که باشگاه بتوسط هواداران و شهرداری خریداری شود؛ پیشنهادی عاقلانه و همه پسند و مردمی !

اما…..اما !

طبق معمول آنانکه با شال گردن تراختور به شورا و مجلس راه مییابند، در صف اول مخالفت با هرگونه طرح و عملی قرار میگیرند که بنفع این تیم مردمی باشد!

ابتدا جناب سوخن گوی شورای شهر تبریز، هنوز حرفهای آن مدیر ورزشی تمام نشده بود که مارک و انگ «تشویش اذهان عمومی» را به آن بیچاره زد و فرمودند که باید در این مورد جوابگوی شورای شهر باشند!!!!

جناب سوخن گو !

مسلما معنی تشویش اذهان عمومی را نمیدانید اما این را میدانید که انگ زدن به این و آن راحت است و مثل لجنی است که به روی کسی پاشیده میشود و تا آن شخص مشغول پاک کردن لجن ها میشود، شما به مراد خود رسیده اید؟

ضمنا جهت اطلاع اکابری ها و نهضتی ها ! عرض میشود که تشویش اذهان عمومی جرم است و اگر مدیر شما تشویش اذهان عمومی کرده، بخواست مدعی العموم باید جوابگوی دادگاه باشد نه جوابگوی شما !

و اما در افاضات سوخن گوی شورای شهر غوطه ور بودیم که جناب رئیس شورا روشنگری فرمودند که ورزش حرفه ای از وظایف شهرداری نیست و شهرداری به ورزش همگانی کمک میکند!!

آقا رئیس ! بر منکرش لعنت !

اما آقا رئیس اینگونه شرح وظایف شورا، تازه بدست شما رسیده یا زمانیکه ۱۷ میلیارد توسط شهرداری در تیم ماشین شهرداری ضایع شد هم شهرداری نمیبایست تیم حرفه ای داشته باشد؟

زمانیکه باشگاه تراختور برای جلوگیری از کسر امتیاز خواهان کمک شهرداری شد، آقایان گفتند: ما پول نداریم حقوق سوپورگه چی را بدهیم؟؟؟؟

اما پول پیدا کردند تا تیم شهرداری را با کادر و بازیکنانش به لیگ دو بفرستن تا ماشین را به لیگ یک و با صرف میلیاردها تومان به ماشین، ادعا کنند که ماشین بیش از تراختور هوادار دارد!!!

….و دیدیم که در بازی خانگی تنها ۱۷نفر تماشاچی آورده بودند! به ازای هر هوادار یک میلیارد خرج شده بود!!!!

ما هواداران تراختور از شهردار، با ملاحظه عملکرد ضعیف در خصوص تبریز ۲۰۱۸ هیچ توقعی نداریم، لاکن مردمی که با اتکا به تبلیغات فریبنده بعضی کاندیداهای شورا مبنی بر عشق تبریز و تبریزی، مردمی بودن و …… رای دادند ، امروز می بینند که بقول امام خمینی(رض) حرف بعضی ها درمان درد است، لاکن عملشان سم !!

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل