تور رسانه ای خبرنگاران آذربایجان شرقی به شهرستان جلفا
تور رسانه ای خبرنگاران آذربایجان شرقی به شهرستان جلفا

اویاقلیق: اردوی زیارتی جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی به مقصد بقاع متبرکه شهرستان جلفا  با همت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان برگزار شد. در این تور رسانه ای از مناطق گردشگری، بقاع و امام زاده های شهرستان جلفا از جمله امام زاده سید اسماعیل زاویه،  امام زاده […]

اویاقلیق: اردوی زیارتی جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی به مقصد بقاع متبرکه شهرستان جلفا  با همت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان برگزار شد. در این تور رسانه ای از مناطق گردشگری، بقاع و امام زاده های شهرستان جلفا از جمله امام زاده سید اسماعیل زاویه،  امام زاده سید محمد نوجه مهر،  امام زاده شیخ شعیب دوزال، امام زاده سید احمد شاهمار، امام زاده بابا یعقوب سیه رود بازدید و روند اداره خدمات رسانی در این مراکز بررسی شد. در حاشیه این بازدید ، نشست خبری آیت الله سید احمد خراسانی نماینده مرم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به شهرستان جلفا سفر کرده بودند با خبرنگاران برگزار شد.

 

امام زاده ها ملجا و پناهگاه مردم ایران هستند

آیت الله سید احمد خراسانی در جمع خبرنگاران گفت :  بقاع متبرکه امام زادگان در جای جای کشور همواره به عنوان خاستگاه فرهنگی – تربیتی مورد توجه بندگان بوده و معمولا خط سیر این امام زادگان از بیت الله الحرام , عراق , نجف و مکان های مجاور است که هر کدام به سویی راهی شده و در نهایت به شهادت رسیدند.

وی با تاکید به نقش مراکز فرهنگی از جمله بقاع متبرکه در تلطیف روحی جامعه گفت : بقاع و امام زادگان ، ملجا و پناهگاه مردم در شرایط سخت زندگی هستند و مردم این بقعه ها را پناهگاهی برای خودشان می دانند و این بقعه های متبرک، قطب فرهنگی جامعه مسلمین بوده و درایجاد آرامش و امید در جامعه نقش بسزایی دارند.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به وضعت نابسامان اقتصادی کشور گفت: مطالبه جدی حوزه علمیه قم، مراجع بزرگوار و جامعه مدرسین کشور رواج تولید، توسعه اشتغال و معیشت معقول برای جوانان و اقشار جامعه است تا کشوری مستقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

وی در پایان تنها راه رسیدن به عزت و استقلال اقتصادی کشور را عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ایرانی و رهایی از وابستگی به اجانب عنوان کردند.

 

لزوم فعالیت رسانه ای برای معرفی امام زاده های استان آذربایجان شرقی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران تعداد بقاع ثبت شده در استان آذربایجان شرقی را تعداد  ۲۲۰ بقعه عنوان کرد که این رقم در کل کشور به ۸۵۰۰ بقعه می رسد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به قدمت تاریخی تبریز و استان آذربایجان شرقی و اثرگذاری آن در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: علیرغم تاثیرگزاری ومحوریت آذربایجان شرقی در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ، تعداد امام زاده ها در این استان نسبت به سایر استانهای کشور کمتر بوده و متاسفانه این تعداد کم نیز در غربت مانده و به خوبی معرفی نشده اند.

وی افزود: رویداد تبریز ۲۰۱۸ می تواند فرصت مناسبی برای شناساندن بقاع متبرکه استان باشد و در این زمینه نقش رسانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم پاسخگویی و شفاف سازی نسبت به شبهه افکنی دشمنان در مورد امام زاده ها مبنی بر چرایی وجود بقعه امام زاده ها در مناطق دور افتاده و صعب العبور ادامه داد : بعد از ائمه، با روی کار آمدن حکومت ظلم و جور در مناطق عربستان و عراق ، نوادگان ائمه دست به مبارزه و برپایی نهضت عدالتخواهی علیه ظلم کرده و از سوی حاکمان مورد شکنجه قرار گرفتند و این موضوع باعث کوچ نوادگان ائمه به سایر بلاد از جمله ایران که از محبان اهل بیت ائمه بودند گردید.

وی از امام زاده ها و بقاع متبرکه به عنوان مغناطیسی یاد کرد که محبان اهل بیت و دوستداران ولایت را به خود جذب می کند.

حجت الاسلام مصائبی گفت: تعداد ۱۰ وقف از ابتدای سال تاکنون در اداره کل استان آذربایجان شرقی ثبت شده و در مجموع استان آذربایجان شرقی ۶ هزار وقف و ۲۰ هزار رقبه دارد.