بررسی سرمربی های احتمالی تراکتورسازی:۱- کمالوند!
بررسی سرمربی های احتمالی تراکتورسازی:۱- کمالوند!

اویاقلیق: با توجه به نتایج بسیار ضعیف و دور از انتظار ساغلام و قرارداد بسیار بالای ساغلام و همراهانش، و نیز آگاهی او بر ناتوانی اش در ادامه کار در ایران که از اظهارات او قابل درک است، این احتمال وجود دارد که مدیریت باشگاه ، بفکر سرمربی دیگری باشد! در این میان یکی از […]

اویاقلیق: با توجه به نتایج بسیار ضعیف و دور از انتظار ساغلام و قرارداد بسیار بالای ساغلام و همراهانش، و نیز آگاهی او بر ناتوانی اش در ادامه کار در ایران که از اظهارات او قابل درک است، این احتمال وجود دارد که مدیریت باشگاه ، بفکر سرمربی دیگری باشد!

در این میان یکی از افرادی که از طرف بعضی هواداران ، کاندید میشود، کمالوند است که زمانی کمال پاشا نیز نامیده شد!

کمالوند همانست که تراختور را از لیگ یک به لیگ برتر آورد و در اولین سال حضورش در لیگ برتر، مقامی را کسب کرد که مقایسه آن با رتبه امسال تراختور، باید ما را بفکر بیاندازد و اگر هواداری به این حال نزار تراختور گریه کند که بدست توانای مدیریت تزویر و دروغ و هواداران اغلب بی خیال و اکثرا غافل به این روز افتاده نباید مورد ملامت واقع شود!

قبل از آنکه در رثای کمال پاشا بیشتر بگوئیم ، لازم است که یک نکته مهم را یادآوری کنم و آن وجود باندبازی در فوتبال ایران است و دم (قویروق) هیولای باندبازی در سکوها میگردد! ….. بعله ، در بین تماشاگران و هواداران!

بطور مثال تا میخواهند قلعه نوئی را به تیم بیاورند، آن دلال فرش فروش ، براه می افتد، در تبریز و در تمرینات تیم حاضر میشود، به تونی بد و بیراه و فحش میگویند ، در این میان باند آن سرمربی بومی هم مدعی فتح تراختور میشوند و به هوای پیروزی نهائی با قلعه چی ها همدست و همراه میشوند، بامید اینکه بعدا قلعه چی ها را کنار بزنند و تراختور را تصاحب کنند!

در ورزشگاه بعلت کثرت هواداران نمیتوانند، صدای خود را در بیاورند، اما در سر تمرینات براحتی با چند پرس چلوکباب و همبرگر مخصوص با ۴۰-۵۰ نفر میریزند بر سر تونی و آن پیرمرد را مورد اهانت قرار میدهند  و او میرود و نهایتا مرد سرافراز و پرافتخار سرمربیگران ایران به فتح تراختور نائل میشود!

البته در مقابل باندبازیها و نوچه گرائی ها که با اخذ پول و خوردن چلوکباب و کسب شغل و…. همراه است، هستند افرادیکه بی جیره و مواجب به جهت منافع تیم و هواداران می نویسند و شعار میدهند و در استادیومها حضور می یابند! مرحبا به اینها !

و اما از کمالوندمیگفتیم!

کمالوند قبلا خبرنگار بوده و همین برایش کفایت میکند که با هواداران بخوبی ارتباط بگیرد و سنجیده و مردم پسند صحبت کند!
مثالا بعد از شکستها هیچوقت مثل قلعه نوئی بهانه تراشی نمیکرد، بلکه میگفت: شرمنده هواداران شدیم، انشاء الله دفعه بعد جبران میکنیم!

مردم داری و خوب حرف زدن، صفت بارز او بود!

زمانیکه او در برنامه  ۹۰رو در روی فردوسی ایستاد و گفت:تیم اول هر ترکی تراختور است و بعد ممکن است طرفدار اس اس و پس پس باشد! ……. تراختور حداقل سی مییون هوادار ترک دارد!! ،،، حملات بدخواهان تراختور و ترکها شروع شد و کار را به جائی رساندند که کمالوند از سرمربیگری در تیمهای تبریزی محروم شد و …….!

ضمنا دشمنان تراختور، کثیف ترین شایعات را در حق او منتشر کردند!

او در مصاحبه اش در تبریز چنان با چیرگی و دو پهلو حرف زد که هواداران صنعت نفت تصور کنند که او در آن تیم میماند و قهرمانش میکند و هواداران تراختور هم تصورکنند که میخواهد به تبریز بیاید و تراختور را برای قهرمانی ببندد!

او همچنین برای مدیرت و هواداران تراختور چراغ سبز داد که آشتی دادن هواداران با ورزشگاه آسان است و مسلما در دست او!!!

….و اما !

با همه خصوصیات مثبت کمالوند و محبوبیت نسبی در بین هواداران تراختور، او سرمربی قهرمانی و کسب سهمیه نیست و در تیمهائیکه بوده، با رتبه های پایین مواجه بوده، بطوریکه گسترش را چند بار به لبه پرتگاه برده و تصور ردیفهای اول و دوم و سوم با کمالوند بسیار بعید بنظر میرسد!

و اما چه کسانی مصر به سرمربی گری کمالوند هستند؟

جواب سوال را از مصاحبه اش میتوان دریافت!

او برخلاف حداقل روال اخلاق فوتبالی در مصاحبه اش به تعویض مدیریت و مالکیت تیم رقیب خود راهکار میدهد و پینشهاد ارائه میکند. چه جراتی .. چه جسارتی؟! چرا ؟

او هر بازخوردی را متقبل میشود تا زنوزی را در این موقعیت تبلیغ کند و روشن است، باندی که نانخورهای زنوزی هستند و میخواهند تیم تراختور را دو دستی تقدیم زنوزی کنند، از کمالوند پشتیبانی میکنند  و کمالوند و دیگر نانخورها هم از زنوزی!!

ما هرچه تعریف و تمجید بود در حق کمالوند گفتیم ، حتی بیش از آنکه هواخواهانش جرات گفتنش را داشته باشند و این حرف دیگری از تعریف او نمانده ! بنابراین هواخواهانش ازخواندن ترانه  «کوچه لره سو…» خودداری کنند! مشکل او ضعف فنی اوست  . تمام

 

یادداشت: ساوالان – اردبیل