مدیرت حرفه ای ، ضرورت باشگاه « تراختور » !
مدیرت حرفه ای ، ضرورت باشگاه « تراختور » !

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: تیم فوتبال تراکتورسازی علیرغم نتایج نامطلوب در مسابقات باشگاه های آسیا و لیگ برتر ، به لحاظ فنی و تاکتیکی فوتبالی زیبا ، شناور و قابل تحسینی بازی می کند ، واقعیتی که در زبان کارشناسان و هواداران جاری است . این تیم بعد از اینکه آقای « ساغلام » مربی […]

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: تیم فوتبال تراکتورسازی علیرغم نتایج نامطلوب در مسابقات باشگاه های آسیا و لیگ برتر ، به لحاظ فنی و تاکتیکی فوتبالی زیبا ، شناور و قابل تحسینی بازی می کند ، واقعیتی که در زبان کارشناسان و هواداران جاری است .
این تیم بعد از اینکه آقای « ساغلام » مربی جوان ترکیه ای را به خدمت گرفت، در اکثر مسابقات خود برتری محسوسی از نظر فنی نسبت به حریفان خود حتی تیم های حرفه ای و پرمهره ی آسیایی داشته است ولو اینکه نتیجه را عمدتاً به جهت اشتباهات فردی و کم تجربگی مهره های جوان و عدم پشتوانه ی کارآمد نیمکتی قابل اعتناء واگذار کرده باشد .
با این وصف مربی جدید که در اواسط مسابقات به تیم محبوب آذربایجانی ها که نقشی در انتخاب بازیکنان آن و هم چنین فرصت کافی برای آماده سازی و آشنایی با حریفان و ساختار معیوب لیگ نداشته است، اضافه گشت، با عملکرد فنی مطلوب شایستگی خود را برای ادامه ی کار در فصل آتی نشان داد.
بدیهی است ساغلام می تواند در فصل جدید با تیمی که خود ساخته و پرداخته خواهد کرد حرف های زیادی با تیم « تراختور » ترک های ایران برای گفتن داشته باشد ، به شرطی که یک مدیریت کارآمد و مسلط و مدبر برای پشتیبانی از تیم در داخل و خصوصاً خارج میدان در راس باشگاه قرار بگیرد . فردی که هم بتواند یک کادر سازمانی حرفه ای ایجاد کند و هم خود از تجربه و رزومه ی مدیریتی ارزشمند و کارساز و توان تعامل بین الملل در حوزه ی فوتبال بهره مند بوده و بتواند در مواقع بحرانی با واکنش های مدبرانه از آسیب پذیری تیم و مهمتر از آن آزردگی تماشاگران « پر شمارو پر شور و با شعور » که صاحبان معنوی و سرمایه ی واقعی تیم هستند جلوگیری نماید .
بدون هیچ تردیدی تراکتورسازی به جهت شرایط ویژه ای که با تماشاگران منحصر به فرد خود دارد از استعداد به غایت قوی برای حضوری قدرتمند در فوتبال ایران و آسیا برخوردار است و یک مدیریت قوی قطعاً با اتکا به پتانسیل این تیم قدیمی و زیر ساخت های باشگاهی آن می تواند منابع درآمدی پایداری نیز برای ایجاد حاشیه ی امنیت در قبال تهدیدهای نگران کننده ی مالی ایجاد کند. مدیرانی چون شفق و یا فتح الله زاده که اتفاقاً هردو ترک تبار و دارای ابتکار عمل و نیز کارنامه ی درخشانی در امر باشگاه داری هستند، موقعیت آن را دارند که زمام امور این باشگاه را به دست گیرند .
به نظر می رسد با توجه به اینکه مقبولیت سردار آجرلو نزد تماشگران متزلزل گردیده و صداهای اعتراض مدام بر علیه او در حال شدت گرفتن می باشد ، حداقل به لحاظ حفظ حرمت وی و ایجاد یک شوک مدیریتی برای فصل آینده ، اولین ضرورت تغییر برای فصل جدید مسابقات، مدیریت باشد. البته تغییری با پارامترهای اصلحیت و اهلیت در قواره ی پرستیژ تیمی به نام « تراختور »