آیا این بار کریمی آجرلو را اخراج میکند؟
آیا این بار کریمی آجرلو را اخراج میکند؟

اویاقلیق – علیرضا نصری: یکی از مشهورترین باشگاه های خصوصی ایران بدون تردید استیل آذین است. باشگاهی که با مالک پولدار خود قرار بود به یکی از قطب های فوتبال ایران تبدیل شود. چیزی که جز یک ادعا باقی نماند و استیل آذین در کمترین زمان ممکن سقوط کرد و در اثر سو مدیریت و […]

اویاقلیق – علیرضا نصری: یکی از مشهورترین باشگاه های خصوصی ایران بدون تردید استیل آذین است. باشگاهی که با مالک پولدار خود قرار بود به یکی از قطب های فوتبال ایران تبدیل شود. چیزی که جز یک ادعا باقی نماند و استیل آذین در کمترین زمان ممکن سقوط کرد و در اثر سو مدیریت و مشکلات اقتصادی و بدهی های میلیاردی برای همیشه به تاریخ پیوست
شیوه ای که استیل آذین در مطرح کردن خودش در پیش گرفته بود، جذب ستارگان و کهکشانی هایی بود که در دهه ۸۰ بازی میکردند. یکی از این خریدها علی کریمی بود. این نابغه فوتبال ایران در اواسط دهه ۷۰ با درخشش بی نظیر در تیم فوتسال فتح تهران به فوتبال ایران معرفی شد. او از همان ابتدا هم بازیکن مطیع و سر به زیری نبود. ولی بسیاری از باشگاه ها در آن دوره با پول نقد در آرزوی جذب او بودند. علی کریمی پس از سوء تفاهماتی که با هواداران تبریزی بوجود آمد، به این شهر بازگشت و با بازی های جذابی که در این تیم این شهر انجام داد، رابطه خود با مردم تبریز را محکم تر از همیشه کرد. و پس از سال ها درخشش در سطح اول فوتبال اروپا و ایران و باشگاه های حاشیه خلیج فارس، پس از اختلافاتی که با انصاری فرد(مدیر عامل وقت پرسپولیس) داشت به پیشنهاد حسین هدایتی مالک استیل آذین به این تیم رفت.

دیری نگذشت که جادوگر فوتبال ایران شروع به یاغی گری کرده و نسبت به مدیریت ضعیف استیل آذین که آن دوره بر عهده مصطفی آجرلو بود اعتراض کرد. او در مصاحبه ای اعلام کرد با کیک و ساندیس نمیتوانید مردم را به ورزشگاه بیاورید و این تیم مشکلات زیادی دارد که تنها با مدیریت قوی میتوان این مشکل را حل کرد. نوک اعتراضات او آجرلو را شامل میشد و کریمی مسئول همه مشکلات و نابسامانی ها را شخص آجرلو معرفی کرد.
پس از اظهارات علی کریمی، آجرلو نسبت به این قضیه واکنش تندی نشان داد و علی کریمی را در ظاهر به دلیل روزه خواری و عدم تمکین از شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان از این تیم اخراج کرد.

از این ماجرا ۸ ، ۹ سالی میگذرد. امروز علی کریمی سرمربی تیم سپید رود رشت تیم تراکتورسازی تبریز را که مدیریت آن در دست مصطفی آجرلو ست شکست داد. شاید این باخت تراکتور در هر زمانی اتفاق میفتاد چندان مهم نبود . در اصل زیبایی فوتبال در برد و باختی است که اتفاق میفتد. اما در این برهه از زمان که تراکتور نیاز مبرمی به این ۳ امتیاز داشت که خود را از سقوط نجات دهد و حیثیت خود را در لیگ نشان دهد و همچنین در مقطع زمانی که میتوانست هواداران تراکتور را چند صباحی آرام کند تا نسبت به رفتن آجرلو پافشاری نکنند، علی کریمی با زیرکی هر چه تمام تر ۳ امتیاز بازی را در رشت نگه داشت و آجرلو را یک قدم به استعفا یا اخراج نزدیک تر کرد.
شاید کوه به کوه نرسد ولی علی کریمی نشان داد آدم به آدم میرسد. علی کریمی انتقام ۸ سال پیش را بلاخره از آجرلو گرفت و شاید برد او در این نقطه از تاریخ مسئولان تراکتورسازی را بنا به عدم رضایتی که هوادران این تیم از وی دارند مجاب بکند که آجرلو را برکنار کنند.
آجرلو بماند یا برود امیدواریم تراکتور سازی تبریز که در سال های گذشته فوتبال ایران را از ۲ قطبی بودن جدا کرده بود، به جایگاه واقعی خود بازگردد و با نشان دادن خودش به عنوان یک مدعی، هوادران این تیم را با ورزشگاه یادگار امام آشتی دهد.