روزی که آوازه تراختور جهانی شد!
روزی که آوازه تراختور جهانی شد!

اویاقلیق: روز ۲۲ اسفند ، تراختور آذربایجان میزبان تیم الجزیره است. هر وقت نام الجزیره را میشنویم بیاد روزی می افتیم که در اولین حضور تراختور آسیائی، نمایشی شگفت انگیز از سوی پرشورهای شورآفرین به جهان عرضه شد. آنانکه در آنروز در سهند بودند آن صحنه های جالب و بی نظیر را همانند یک رویا […]

اویاقلیق: روز ۲۲ اسفند ، تراختور آذربایجان میزبان تیم الجزیره است. هر وقت نام الجزیره را میشنویم بیاد روزی می افتیم که در اولین حضور تراختور آسیائی، نمایشی شگفت انگیز از سوی پرشورهای شورآفرین به جهان عرضه شد. آنانکه در آنروز در سهند بودند آن صحنه های جالب و بی نظیر را همانند یک رویا در ذهن خود دارند و واقعا که صحنه های رویائی بودند.
یادگار پر از هوادار بود. شبکه سهند چند ساعت مانده به شروع بازی از پر شدن استادیوم خبر میداد و هواداران پشت درهای بسته تجمع کرده بودند!
نظم در تمامی ورزشگاه حاکم بود. همه در صندلیها نشسته و مرتب و منظم به شعارهای متقابل جواب میدادند. استادیوم دقیقا به دو نیمه تقسیم شده بود، نیمه جایگاه در سکوت نیمه روبرو شعاری میداد و بعد نیمه روبرو در سکوت نیمه جایگاه جواب شعار را میداد!
بازیکنان الجزیره که اکثرا عرب زبان بودند، تا وارد ورزشگاه شدند، به روشی که در بالا اشاره شد این شعار را از هواداران شنیدند:

اهلا و سهلا مرحـــبا !
بیز گلمیشوخ ای آسیا !
بازیکنان الجزیره که تعدادی از آنها ستاره های تیمهای اورپائی بودند از آن نحوه شعار دادن مبهوت و حیران مانده بودند! تمامی شان دوربین هایشان را در آوردند و از آن صحنه های هیجان انگیز و جالب فیلم گرفتند!
بازیکنان عرب زبان الجزیره که قبلا با فرهنگ سرخابی ها در تهران مواجه شده بودند، شنیدن شعار اهلا و سهلا مرحبا، چون شهد شیرین و جالب بود!
بازیکنان الجزیره بعدا در مصاحبه های خود، ضمن تمجید از مهمان نوازی و حرکات احترام آمیز هواداران تراختور آذربایجان، اذعان کرده بودند که چنین هواداران پرشور و منظم را با آن نحوه تشویق حتی در اورپا هم ندیده اند!
بعد از آن بازی و حضور بی نظیر هواداران تراختور بود که آوازه تیم اول آذربایجان و طرفداران بی نظیر مهماندوستش در آسیا و جهان پیچید!
مسلما نه بخاطر بازی خاص تیم تراختور بلکه بخاطر حضور گسترده و نحوه تشویقهای هواداران بود که همه را شگفت زده کرده بود.

اینک همان تیم با همان احساس قبلی و تعریفی که از هواداران تراختور شنیده اند، پای به قلب آذربایجان ،سهند میگذارند. آیا هواداران تراختور بار دیگر موجب سربلندی آذربایجان و زبانزد شدن دوباره پرشورها در خارج از کشور خواهند شد؟
ناگفته پیداست که غیرت و همیت هواداران تراختور بیش از آن است که تصویری متفاوت از خود نشان دهند و بار دیگر در اولین حضور خود در کنار تیم محبوب آذربایجان در فصل جاری، همچنان یار و یاور تیم و میزبانان خوبی برای الجزیره خواهند بود !

پرشورهای تراختور، بار دیگر صحنه های بهت آور را با حضور گسترده خود بنمایش خواهند گذاشت و به دنیا پیام خواهند داد که ورزش برای صلح و دوستی است و مردم آذربایجان عاشق انسانیت و صفا و صمیمیت هستند!

از هم اکنون خود را برای ۲۲ اسفند آماده کنیم !

یادمان باشد که دیگر سال بعد، خبری از آسیا نیست و نباید کاری کنیم که حسرت چنین روزهای آسیائی را بخوریم !

یاعلی سن نن مدد !

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل