عامل باخت عاجزانه تراخور کیست: مدیرعامل، سرمربی یا بازیکنان؟
عامل باخت عاجزانه تراخور کیست: مدیرعامل، سرمربی یا بازیکنان؟

اویاقلیق: تراختو رباخت. چیزی که احتمالش را میدادیم اما هیچ کس تصورش را نمیکرد که حال  و روز تیم اول آذربایجان چنان باشد که حتی شانس هم نتواند یاریش کند تا از شکست افتضاح آمیز در مقابل تیم  ۹نفره فرارکند! اینگونه باختن، قابل تامل است و زنگ خطری است برای هواداران تراختور تا بخود آیند […]

اویاقلیق: تراختو رباخت. چیزی که احتمالش را میدادیم اما هیچ کس تصورش را نمیکرد که حال  و روز تیم اول آذربایجان چنان باشد که حتی شانس هم نتواند یاریش کند تا از شکست افتضاح آمیز در مقابل تیم  ۹نفره فرارکند!

اینگونه باختن، قابل تامل است و زنگ خطری است برای هواداران تراختور تا بخود آیند و ریشه یابی کنند که چرا تیم تراختور در مدت ۲۵ دقیقه نتوانست در مقابل تیم ۹ نفره پیکان گلی بثمر برساند؟

چنین بازی کردن تیم تراختور یک فاجعه است و وظیفه اهل قلم هوادار تراختور اینست که از تهمتها و فحاشی های عوامل مقصر در این گونه باختها نترسند و رسالت نویسندگی خود را فراموش نکرده و حرمت قلم را نگه دارند.

دیگر جای سکوت و مماشات نیست و نباید از فحاشی چند عنصر مزدبگیر از مقصران ، واهمه داشت که با عناوین مختلف در فضای مجازی ظاهر میشوند و مثل چندین سال گذشته هواداران را به سکوت و امیدواری به آخر فصل و یا فصل دیگر فرامیخوانند و عاقبت همین روال تکرار میشود و ما در حسرت قهرمانی میمانیم !

مقصر وضع اسف بار تراختور کیست؟ مدیرعامل ، سرمربی ، بازیکنان و یا هر سه؟

مدیرعامل:

جناب آجرلو در میان مدیران عامل تیمها اعجوبه تشریف دارند! تراختور تنها تیم ایرانی است که مدیرعامل آن در کنار تیم نیست .

پیشنهاد میشود در چاپ جدید کتاب تبریز شهر اولین ها، این مورد هم اضافه شود که برای اولین بار در ایران ، تبریز صاحب تیم فوتبالی شد که مدیرعامل آن در شهری دیگر با فرسنگها فاصله اقامت دائم داشت و گاه گاهی چنان به تبریز می آمد و برمی گشت که موجب قصر نماز و یا ابطال روزه (ظاهرا) نشود.

بی خبری از نامه هائیکه از طرف فیفا و فدراسیون به دفتر باشگاه در تبریز ارسال و بی جواب مانده بود، باعث شد که تراختور در دو نیم فصل محروم از جذب بازیکن و نهایتا بمدت دو سال لنگ لنگان راه برود و این مورد مهمترین دستاورد مدیرعامل تهران نشین ما بود.

بی خبری از نحوه عملکرد عوامل باشگاه و جریانات حاکم بر تیم و کادر فنی و بازیکنان هم قابل گفتن نیست که اظهر من الشمس است.

دو سال است که مینویسیم و التماس میکردیم به قلعه نوئی و گلمحمدی که «ای سرمربیان پرافتخار و نامدار ! تیم تراختور تیم فوتبال است نه تیم وزنه برداری!»  و اینهمه وزنه زدن در سالن به چه درد فوتبالیستها میخورد که باعث شده، بازیکنان حتی سر تمرینات ساده هم رباط صلیبی پاره کنند؟!

عاقبت با اینهمه مصدومانی که طی دو سال مشاهده کرده ایم، مدیرعامل بی خبر از تیم یکماه پیش دستور پیگیری و کشف علت مصدومیتهای بیش از حد تراختوریها را داده اند که تاحال هم ، چیزی در جواب این دستور نمایشی گزارش نشده و جناب مدیرعامل هم بعلت مشغله زیاد در یادشان نیست که چنین دستوری داده اند و با بی توجهی عواملش مواجه شده است!

با همه مصیبتهائی که از عدم حضور مدیرعامل در کنار و بالا سر تیم متوجه تراختور شده تا اینکه نه قلعه نوئی با آن تیم کهکشانی و رویائی اش و نه گلمحمدی کاشف استعداد های فوتبال و جوانگرا، نتوانستند، گلی بر سر تراختور بزنند و ساغلام هم در باتلاق ناآشنائی با تیم بدون مدیر ، گرفتار آمده. باید قبول کنیم که جناب مدیرعامل یک موفقیت بزرگی در تیم تراختور بدست آورده اند و آن موفقیت بزرگ عبارت از اینست که جناب ایشان موفق شده اند که با نفوذ و مقام خود باعث حل شدن اضافه خدمت امثال سروش رفیعی و احمد نوراللهی شوند تا زودتر به تیم محبوب خودشان برگردند!

البته جناب آجرلو که از وضعیت تیم خود بیخبر است، از اوضاع بعضی بازیکنان مشمول تیمهای دیگر باخبرند و میدانند که به فوتبال آنها باید کمک کرد و چه جائی بهتر از تبریز و تیم تراختور که بخورند  و بخوابند و معالجات عقب افتاده شان را انجام دهند و در این میان یکی از آنها پیدا شود که بعنوان کارشناس فوتبال دربی در سیماحاضر شود و به ریش هواداران تراختور بخندد!
شاید به ذهن هواداران تراختور بیاید که قبل از هوادران به ریش مدیرعامل و باشگاه خندیده! نه جانم ، اشتباه نکنید! هر چندکه مدیرعامل تهران نشین از تیم تراختور خبر ندارد، اما ازحال و احوال بازیکنان سرباز سفارشی بی خبر نیست .

وظیفه یک هوادار قلم بدست، نوشتن و تنویر افکار عمومی و هواداران است و وظیفه عده ای که مزد میگیرند در فضاهای مجازی به من و امثال من، حاشیه ساز و دشمن تراختور و آذربایجان و….و…… بگویند و هتاکی کنند، هم همانست که بنحو احسن انجام میدهند و عده کمی را هم بدنبال خود میکشند!

جناب مدیرعامل چگونه میتواند مقصر باختهای مفتضحانه تراختور باشد در حالیکه از تیم و اوضاع و احوال آن بی خبرند و ساغلام را در میان بعضی بازیکنان هزار چهره رها کرده اند که نه زبان آنها را میداند و نه از نیت و حرفهای در گوشی آنان مطلع است!

در هر حال جناب آجرلو مقصر وضع اسفناک تیم نیست، چون از کلیات و جزئیات تیم بی خبرند  و در تهران تشریف دارند و مشغول رتق و فتق امور بازیکنان سرباز و حل اضافه خدمت آنان و تحویل سریع آنها به تیمهای دردانه هستند.

سرمربی :

صحبت از ضعفهای سرمربی و انتقاد از ایشان قدری سخت است، چونکه نیمی از ضعفهای ساغلام مربوط به بی صاحب بودن تیم است و همین بی صاحب بودن تیم مشکلات متعددی را برای ساغلام ایجاد میکند که حتی او نمیتواند بزبان بیاورد و این نکته را ما میدانیم!

اما در نیم دیگر، ساغلام ضعفهای بزرگی دارد که اگر اصلاح نکند، بهیچ وجه بدرد تراختور نخواهد خورد و همین یک چهارم فصل هم برایش اضافه است.

گذشته از جذب دو بازیکن بی مصرف و بدرد نخور خارجی که مسلما با تائید فنی ساغلام صورت گرفته و ایراد بزرگی برای اوست، ایراد بزرگتر و غیرقابل اغماض آنست که او بر استفاده از این دو بازیکن بی مصرف، حتی باشکستهای مفتضحانه اصرار دارد!!!!!!!

آنانیکه از ساغلام دفاع میکنند، آیا باز هم با دنده عناد میخواهند تراختور را به پیش ببرند؟ چرا با اینهمه مخالفتها باز هم ساغلام از کرپیچ در بازی با پیکان استفاده کرد؟ آیا بغیر از اینست که او یا لجاجت میکند و یا نفع دوستان بازیکنش را بالاتر از نفع تیم میداند؟

در بازی با پیکان  ۹نفره، هیچ برنامه و تاکتیکی برای زدن گل نبود . یا بازیکنان از ساغلام اطاعت نمیکردند که در آن حال کار ساغلام تمام است و او به آخر خط رسیده و یا اینکه ساغلام هیچگونه راهبردی به بازیکنان ارائه نکرده بود که در هر دو صورت ضعف و زبونی ساغلام را میتوان مشاهده کرد.

بازیکنان:

مثلی در ترکی داریم که میگویند: آغلاسا ننم آغلار، قالانی یالان آغلار!!

بغیر از دو سه بازیکن سرباز بقیه در تیم تراختور به لطف مدیرعامل با حفظ ساق پا و غیره تنها تمرین کرده و خود را برای تیم خودشان آماده میکنند و تعداد بازیکنانی که از جان و دل بازی میکنند کم است.

نمیدانم باید بخندیم یا بگرییم، موقعیکه میخوانیم: ۴ مهاجم تراختور در ۱۲ بازی حتی یک گل هم نزده اند!!!!

کرپیچ سوغات ساغلام!
ارسلان مطهری سوغات مدیرعامل !

فرزادحاتمی، قهر کرده از نیمکت نشینی!

و……..

بارها گفتیم و فحش و تهمت شنیدیم که کیانی و ایرانپوریان و ابراهیمی ارکان تیم تراختور هستند! چه تهمتها که به این بازیکنان نزدند؟ همین هفته پیش در زیر مطلبی از بنده، هوادارنمائی کامنت گذاشته بود که علت شکستهای ساغلام، بازی نکردن این سه تن بتحریک کمالوند است!!!

آیا هواداران در این شکستها مقصر نیستند؟

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل