هواداران تراکتور سربلند، آذربایجانی ها سرفراز!
هواداران تراکتور سربلند، آذربایجانی ها سرفراز!

اویاقلیق: فشار گرانی و بیکاری و در کل وضع نامناسب اقتصادی اقشار کم درآمد و کم توجهی دولت به رفع این مضیقه باعث شد تاعده ای این مشکل خود را بگوش مسولان برسانند. از آنجائیکه مشکلات اقتصادی مردم کم درآمد بسته به یک شهر و آبادی نیست و هستند بسیاری که مبتلا به این درد […]

اویاقلیق: فشار گرانی و بیکاری و در کل وضع نامناسب اقتصادی اقشار کم درآمد و کم توجهی دولت به رفع این مضیقه باعث شد تاعده ای این مشکل خود را بگوش مسولان برسانند.

از آنجائیکه مشکلات اقتصادی مردم کم درآمد بسته به یک شهر و آبادی نیست و هستند بسیاری که مبتلا به این درد و معضل هستند، فلذا عده ای که نه درد بیکاری دارند و نه رنج گرانی را بدوش میکشند، بلکه مطامع سیاسی دارند، از فرصت استفاده کرده و با سپر قرار دادن همین مردم رنجور و زحمت کش، بدنبال آشوب و بلوا گشتند تا از آب گل آلود، ماهی چاق و چله بگیرند!

نان آوران خانواده ها که شرمنده اهل و عیال خود از بیکاری و گرانی بودند، از دولت نان و کار میخواستند، غافل از اینکه در کنار آنها بودند جمعی که نان و کارشان با «ریال» های عربستان و «دلار»های آمریکا تامین شده بود و فقط «قدرت و حکومت» میخواستند، آنهم با برهم زدن آرامش و امنیت جامعه! «امیربازاری اوت توتسون، آقا یه بیر دسمال چیخسین!».

خلاصه اینکه جناب ترامپ رهبر و لیدر این امر شد و دایه ای مهربانتر از مادر برای مردم ایران!

و طبق دستور، بی بی سی ، صدای آمریکا ، من و تو ، رادیو فردا و غیره و غیره هم ، شدند بوق و کرنای تبلیغاتی لشگر آزادیبخش ترامپ !

در شهرهایی که بعضا حتی نامش را نشنیده بودیم:

یکی نان میخواست، اما آن یکی مسجد را آتش میزد!

این یکی کار میخواست، اما غافل از اینکه آنطرف، اسلحه مامور معذور را از دوشش میکندند!

آن دگری برعلیه گرانی فریاد میکشید، اما نمیدانست که آن طرفتر، دیگران آتش بر تمثال اتحاد و اقتدار و انسجام ملت میزنند!

و….و……!

**************

اما در سر ایران، و در قلب آن تبریز، آنچه را که دیگران در آینه نمیدیدند، مردم تبریز و آذربایجان در خشت خام میدیدند!

مردم آذربایجان میدیدیدند و میفهمیدند که پشت سر آنانکه با جیب و شکم خالی، از دولتمردان استمداد میکنند، هستند جریانهائیکه دنبال آشوب و بر هم زدن ارکان مملکت و هرج و مرج هستند!

مردم آذربایجان فهیم تر از همیشه، دریافتند که عده ای قدرت طلب و فتنه گر بخواست اربابان استعمارگر، خواهان اجرای همان سناریوئی هستند که قبل از این بر سر مردم و مملکتهای افغانستان و عراق، سوریه، تونس، لیبی، لبنان و….. آورده اند!

بر فهم و شعور آذربایجانی ها، خیلی ها خرده گرفته و ناراحت شدند!

درفتنه ۸۸ بر فهم و شعور ما بالاخص هواداران تراختور خرده گرفتند و چه طعنه ها که نزدند و گفتند که حقتان است که به شما توهین کنند!

چه طعنه ها که نزدند و چه توهین ها که نکردند که چرا قاطی ما نشدید!

توهینهای قومیتی را برعلیه هواداران تراختور تشدید کردند تا رسیدند به حرکات ضدملی سازمان یافته در بازی با پرسپولیس!

اما هواداران تراختور و مردم آذربایجان عاقلتر از آن بودند که با این حرکات تفرقه افکن و تحریکات شوم، احساساتی شوند و به جرگه آنانی بپیوندند که خواهان اضمحلال مملکت هستند!

سوای تحریکات ضد ملی نژادپرستانه در استادیوم و سکوت جانبدارانه مسولین مربوطه، مردم آذربایجان نیز ازبیکاری و گرانی ، همانند دیگران رنج میبرند، مضاف بر اینکه قاچاق بی حد و حصر کالاهای قاچاق از مرزهای شمال غرب، تاثیر منفی بسیار مخربی بر اقتصاد آذربایجان گذاشته ، بطوریکه در منطقه صنعت دیرینه کفش و نساجی و….. با بی رونقی و یانابودی مواجه شده است که همین مساله باعث بیکاری بیشتر مردم شده و جای گله و شکایت برای مردم آذربایجان بیش از دیگران است که میبینند، دولت برخلاف قانون منع قاچاق و جلوگیری از آن بفکر بیمه کردن قاچاقچیان با عنوان جعلی و باطل «کولبر» است!!

آری ، فتنه گران  و آشوب طلبان از تراختوریها و کلا مردم اذربایجان ناراضی اند و خدا را شکر که ناراضیند و نارضائی خود را در فضاهای مجازی و بلندگوهای استکبار، علنا اظهار میکنند!

امروز مردم آذربایجان و تراختوریها از توهین های قومیتی هواداران پرسپولیس ناراحتند و خواهند بود، اما بخوبی میدانیم که تخم نفاق و دودستگی بین اقوام ایرانی، توسط رضا پالانی کاشته شد و بدست توانای شاه آریامهری آبیاری و بزرگ شد و ما اکنون وارث نفاق نژادپرستانه پهلوی هستیم و مظاهر نژادپرستانه ای که میبینیم ،حاصل افکار نژادپرستانه دوران پهلوی و پهلوی چی هاست !

مردم آذربایجان و تراختوریها ! علی رغم تحریکات پهلوی چی ها، خام نشدند و سرافرازانه به سلطنت طلبان گفتند: ما هر چه میکشیم ، از شما میکشیم!!!

و اما نه بزرگ و دندان شکن به آنانکه هیچ روئی برای ظاهرشدن در میان مردم ایران ندارند و خود را با شعار جمهوری ایرانی معرفی کردند!

منافق گرامی !

شما نیز حق دارید که از مردم آذربایجان و بالاخص تراختوریها ناراضی باشید که نگذاشتندحتی لوث وجود شما در تبریز و اورمیه و اردبیل و….. ولو یک «اپسیلُن» حس شود!

منافق گرامی !

مجاهدت های شما در خدمت به صدام و بعثیون و جاسوسیهای شما به سیا و جهد و جهاد شما در دادن اسرار بسیار سری مملکت به سازمانهای جاسوسی دول استکبار و خصوصا ترورهای جوانمردانه شما خواهران و برادران ، برای ملت ایران فراموش نشدنی و قابل تقدیر است.

اما مردم آذربایجان بیش از دیگران منت دار شما هستند و بخاطر دارند که در قتل عام مردم سولدوز توسط پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان ، دست یاری به آنها دادید!!

البته این را هم میدانیم که طبق منویات ارباب-آمریکا و ارباب -اسرائیل، تشکیلات سیایی شما نیز، خودمختاری کردستان ایران را تصویب کرده که در راستای اهداف ارباب آمریکا، برای تشکیل دولت جانشین اسرائیل (کردستان) میباشد!

یاشاسین اسلام ،بیرلیک دینیمیز!

 

یادداشت از: ساوالان اردبیل