خدمت یا نمایش؟! / در نقد بنرهای تبلیغاتی شهرداری تبریز
خدمت یا نمایش؟! / در نقد بنرهای تبلیغاتی شهرداری تبریز

  اویاقلیق: چند روز قبل مطلبی در کانال بیداری آذربایجان خواندم به قلم آقای وصالی ، در مورد تبلیغات برای جایگزینی نمک با محلول در سطح شهر برای جلوگیری از یخبندان های معابر شهری. آقای وصالی اشاره کرده بودند که این کار فنی و جایگزینی یک وظیفه ذاتی شهرداری است و تبلیغات در مورد آن […]

 

اویاقلیق: چند روز قبل مطلبی در کانال بیداری آذربایجان خواندم به قلم آقای وصالی ، در مورد تبلیغات برای جایگزینی نمک با محلول در سطح شهر برای جلوگیری از یخبندان های معابر شهری.

آقای وصالی اشاره کرده بودند که این کار فنی و جایگزینی یک وظیفه ذاتی شهرداری است و تبلیغات در مورد آن بی مورد است.

البته باید در تکمیل سخنان استاد وصالی به این نکته نیز اشاره کرد که شورای شهر در تصمیمات اخیر خود، نصب بنر و داربست را در سطح شهر ممنوع کر ه است و باید از سازمان شهرداری پرسید که چرا در روز روشن قانون مصوب شورای شهر از سوی دستگاه ذی ربط پارلمان شهری، این چنین مورد کم لطفی قرار گرفته است.

با خواندن این مطلب استاد وصالی بیاد موردی افتادم که بی ارتباط با سوژه آقای وصالی نیست و امیدوارم موثر واقع شود.

سال گذشته تابلوها و تبلیغات فراوانی در سطح شهر تبریز نصب شده بود در مورد مسابقات قرآن در میان کارمندان و پرسنل شهرداری تبریز که معاونت فرهنگی شهرداری محترم کلانشهر تبریز متولی آن بود. مسابقاتی که در سطح داخل یک سازمان انجام می شد و دیگر شهروندان در آن شرکت نداشتند!

نفس انجام عمل (انجام مسابقه قرآنی مابین پرسنل) پسندیده است و از وظایف معاونت فرهنگی شهرداری ، اما تبلیغات فراوان در سطح شهر برای آن را درک نکردم!! . شاید دوستان متولی این امر عنوان کنند که چون پرسنل شهرداری در سطح شهر پراکنده در حال خدمت رسانی هستند این کار الزامی بود ، اما نظر من این است که راههای کم هزینه تری جهت اطلاع رسانی به پرسنل وجود داشت ، مثل یک بخشنامه ساده در تمام تابلو های ادارات وابسته به شهرداری و یا پیامک زدن به تمام پرسنل که حتما تمام شماره ها موجود است و یا نصب بنرها و تبلیغات محدود فقط در ادارات وابسته شهرداری ، نه تمام سطح شهر.

شاید منظور از این رپرتاژ بنری، افشای ایمان برجسته قرآنی متولیان و کارکنان شهرداری بوده که باید پرسید مگر ایمان با جار زدن اندازه گیری می شود؟! البته شاید هدف نمایاندن خدمات و برنامه های بسیار ! پر بار و غنی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز بود از بودجه هنگفتی که اخیرا یک عضو شورا عنوان فرمودند باشد.

چه رقمی فرمودند از بودجه فرهنگی شهرداری تبریز؟؟ به نظرم ۵۶۰ میلیارد بود ..! نبود ؟؟!
بالاخره باید پول راکد نماند …

یونس عالی – شهروند تبریزی