قرائت از راه دور کنتور برق ۳۰۰۰ مشترک دیماندی در زنجان
قرائت از راه دور کنتور برق ۳۰۰۰ مشترک دیماندی در زنجان

منظور از دیماند مقدار قدرتی است که توسط مشترکان از اداره برق خریداری شده است و تجهیزات نصب شده حداکثر این مقدار توان الکتریکی را می توانند به مصرف کننده ارایه دهند.علیرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح فهام ‘فراسامانه هوشمند اندازه‌ گیری و مدیریت انرژی’ را در منطقه […]

منظور از دیماند مقدار قدرتی است که توسط مشترکان از اداره برق خریداری شده است و تجهیزات نصب شده حداکثر این مقدار توان الکتریکی را می توانند به مصرف کننده ارایه دهند.
علیرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح فهام ‘فراسامانه هوشمند اندازه‌ گیری و مدیریت انرژی’ را در منطقه شمالغرب با تحت پوشش داشتن استان های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، اردبیل، گیلان و آذربایجان غربی به صورت آزمایشی اجرا می کند.
به گفته وی، با توجه به مطلوب بودن زیرساخت ها، آماده بودن بستر لازم و داشتن استانداردهای مورد نیاز تجهیزات و مکان، این استان مرکز دیتای شمالغرب قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ مشترک سنگین در حوزه صنعتی و کشاورزی دیماندی و تحت پوشش طرح فهام قرار دارند که طبق برنامه ریزی ها این تعداد تا خرداد سال آینده افزایش خواهد یافت.
به گفته علیزاده، مشترکان سنگینی که برق مصرفی آنها بیشتر از ۳۰ کیلووات است دیماندی به شمار می روند و کمتر از این میزان مصرف عادی هستند.
وی اظهارکرد: قرائت دستگاه کنتور برق در هر لحظه، یک ماهه شدن به روز شدن قبض، کاهش اشتباهات در قرائت کنتور، ثبت نقصان و مشکلات به وجود آمده در این دستگاه ها هر ۱۵ دقیقه و کاهش هزینه ها از مزایای اجرای طرح فهام است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نزدیک به ۴۱۰ هزار مشترک دارد که ۳۳۰ هزار مشترک خانگی، ۴۵ هزار تجاری، ۱۳ هزار و ۵۰۰ اداری و عمومی، هفت هزار و ۵۰۰ کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از ۵۱ درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی