استاندار اردبیل خواستار تسریع در اتمام عملیات مطالعاتی و آغاز اکتشافی معادن شد
استاندار اردبیل خواستار تسریع در اتمام عملیات مطالعاتی و آغاز اکتشافی معادن شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل از مدیران ارشد دو شرکت بزرگ سرمایه گذاری معادن خاورمیانه، ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و میدکو(شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) خواست علاوه بر اکتشاف معادن برای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل از مدیران ارشد دو شرکت بزرگ سرمایه گذاری معادن خاورمیانه، ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و میدکو(شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) خواست علاوه بر اکتشاف معادن برای ایجاد صنایع پایین دستی معدنی در استان اردبیل نیز برنامه ریزی نمایند.

نمایندگان دو شرکت ایمیدرو و میدکو  فعالیت های انجام شده توسط این دو شرکت سرمایه گذاری در پهنه های معدنی تحت اختیار را تشریح کرده، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی خود ارائه نمودند.

این سرمایه گذاران از تلاش های عوامل خود و تجهیز پهنه ها به دستگاه های حفاری مدرن و انجام نمونه برداری های متعدد و رسیدن هر دو پهنه به نقاط امیدبخش خبر دادند.

از ۲۰ پهنه معدنی شناخته شده کشور ۳ پهنه در استان اردبیل واقع شده اند که توسط سه شرکت سرمایه گذاری غیر دولتی از سال ۹۳ عملیات اکتشاف آنها آغاز گردیده است.

شرکت ایمیدرو سرمایه گذار پهنه قزل اوزن به وسعت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع و شرکت میدکو سرمایه گذار پهنه قره سو-سبلان به وسعت ۱۹۶۹ کیلومتر مربع هستند. پهنه معدنی باغروداغ هم با سرمایه گذاری شرکت صنایع و معادن کوثر به وسعت ۷۸۳ کیلومتر مربع در استان اردبیل فعال است.