بهره برداری از نخستین سایت تخصصی کفش کشور در هیدج
بهره برداری از نخستین سایت تخصصی کفش کشور در هیدج

ایرج احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست و دوم این سایت شامل یک واحد بزرگ ماشینی با اشتغال ۸۰ نفر و ۲۴ واحد ۲۰۰ متری برای استقرار واحدهای متفرقه تولید کفش مورد بهره برداری قرار گرفته است.وی یادآورشد: این سایت چهار بخش دارد که امید می رود بتوان […]

ایرج احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست و دوم این سایت شامل یک واحد بزرگ ماشینی با اشتغال ۸۰ نفر و ۲۴ واحد ۲۰۰ متری برای استقرار واحدهای متفرقه تولید کفش مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی یادآورشد: این سایت چهار بخش دارد که امید می رود بتوان ۲ مرحله دیگر آن را هم در آینده ای نزدیک به بهره برداری رساند.
احمدی اظهار کرد: شهر هیدج توانمندی بالایی در زمینه تولید کفش های اسپرت و بچگانه دارد و انتظار رود، با عملیاتی شدن برنامه های خوشه کفش، تولیدکننگان هیدجی جایگاه واقعی خود را در سطح کشور به دست آورند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان ثبت برند مشترک برای کفش های تولیدی هیدج را از مهمترین اهداف این خوشه اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان کفش هیدج برای ایجاد برند مشترک و فعالیت های خوشه ای انگیزه و توان بالایی دارند.
عامل توسعه خوشه کفش در استان زنجان در همین زمینه گفت: پیش بینی می شود حداکثر تا یک سال آینده ۲ بخش دیگر این سایت تخصصی به بهره برداری برسد.
حمید ذوالقدر افزود: هم اکنون یک هزار و ۱۵۰ نفر در خوشه فرش هیدج اشتغال دارند.
وی اظهار کرد: دوره آموزشی طراحی برای توسعه طرح های جدید در این خوشه برگزار شده است و به حتم در بلند مدت در تولید کفش این خوشه موثر خواهد بود.
سابقه تولید کفش در هیدج به ۴۰۰ سال قبل بر می گردد و بیش از یک هزار نفر در شهر هیدج در عرصه تولید کفش به طور مستقیم فعالیت می کنند.
خوشه کفش یکی از ۶ بخش نقشه فراگیر توسعه خوشه های کسب و کار در این استان محسوب می شود.
مزیت اصلی خوشه های صنعتی غلبه بر مشکلات و محدودیت های پیش روی بنگاه های کوچک و متوسط است که به خاطر اندازه کوچک این بنگاه ها محدودیت هایی از قبیل فقدان مقیاس های لازم از جنبه های مختلف سرمایه، تولید و بازار، فقدان زیرساخت های لازم نرم‌افزاری و تشکیلاتی، تولید با فناوری های کهنه و دسترسی نداشتن به فناوری های نوین، فقدان ارتباط منسجم با شبکه های مالی و بانکی، نبود شبکه های همکاری میان بنگاهی و فقدان شناخت بازارهای هدف به آنها تحمیل می شود.
هیدج یکی از شهرهای استان زنجان است که در فاصله ۷۳ کیلومتری شهر زنجان قرار گرفته است و ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی