زنجان نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری با کیفیت جشنواره ها است
زنجان نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری با کیفیت جشنواره ها است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای برگزاری جشنواره یلدای ماندگار در زنجان، افزود: جشنواره یلدای ماندگار با ۱۰ پنل تخصصی در زنجان برگزار می‌شود. وی اظهار کرد: مکان و فضایی مناسب متناسب برای برگزاری جشنواره‌ها […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای برگزاری جشنواره یلدای ماندگار در زنجان، افزود: جشنواره یلدای ماندگار با ۱۰ پنل تخصصی در زنجان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مکان و فضایی مناسب متناسب برای برگزاری جشنواره‌ها درشان مردم زنجان وجود ندارد و زنجان نیازمند یک تالار مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با شأن مردم زنجان است.

موسوی تصریح کرد: فضای کارخانه کبریت سابق زنجان دارای مزیت‌های مناسبی است، اما نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری باکیفیت جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی استانی و ملی در استان زنجان هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره یلدای ماندگار در زنجان، افزود: در سال جاری با رویکرد متفاوت و خلاقانه نسبت به برگزاری جشنواره‌ای برای آئین سنتی یلدا برنامه‌ریزی‌شده و رویکرد و هدف مهم این جشنواره تحکیم بنیان خانواده است.

موسوی ابراز کرد: ۱۰ پنل تخصصی در این جشنواره برای شهروندان زنجانی پیش‌بینی‌شده و این پنل ها شامل هنر در خانه، همسرداری، شعر، تاریخ و فرهنگ زنجان، آموزش عکاسی برای خانواده، آموزش و فرهنگ شهروندی و اقتصاد خانواده خواهد بود که رویکرد و اهداف آن‌ها برای تحکیم بنیان خانواده است و در این میان اجرای موسیقی زنده به‌صورت شبانه، اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌های مختلف با سبک‌های گوناگون، پیش‌بینی‌شده ۲۰ غرفه هنری برای ارائه آثار هنری هنرمندان زنجانی، کتابخانه سیار کودکان و اتوبوس خدمت شهرداری طی این شش روز برگزاری جشنواره در مجموعه فرهنگی تاریخی شهرداری مستقر بوده و به همشهریان خدمات ارائه می‌دهد. 

وی به زمان افتتاح جشنواره یلدای ماندگار در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره  به‌صورت رسمی با حضور مسئولان ساعت ۱۸ عصر یکشنبه ۲۶ آذر افتتاح و به مدت پنج روز فعال است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان گفت: در راستای افزایش برنامه‌های فرهنگی برای جذب گردشگر این جشنواره در سال آینده به‌صورت ملی در شهر زنجان برگزار می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی لازم آغازشده است.

موسوی به رویکرد شهرداری زنجان و شورای اسلامی شهر در زنجان اشاره کرد و گفت: درصدد این هستیم  که طی دو سال آینده با جذب سرمایه‌گذار مجموعه بزرگ فرهنگی و اجتماعی در زنجان ایجاد شود.