ارسال ۲ کانکس مجهز به آبگرمکن خورشیدی از ارومیه به زلزله زدگان کرمانشاه
ارسال ۲ کانکس مجهز به آبگرمکن خورشیدی از ارومیه به زلزله زدگان کرمانشاه

ولی عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک های انسان دوستانه و فناورانه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که توسط متخصصان جهاد طراحی و تولید شده است، شامل یک کانکس مجهز به چهار حمام خورشیدی – برقی، یک کانکس مجهز به چهار سرویس بهداشتی و یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای کمک […]

ولی عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک های انسان دوستانه و فناورانه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که توسط متخصصان جهاد طراحی و تولید شده است، شامل یک کانکس مجهز به چهار حمام خورشیدی – برقی، یک کانکس مجهز به چهار سرویس بهداشتی و یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد.
وی اضافه کرد: یک دستگاه بخاری خورشیدی – گازی نیز پس از طی مراحل آزمون و خطا به این مناطق ارسال می شود.
وی با اشاره به ارزش ریالی محموله ارسالی اظهار کرد: ارزش ریالی این کانکس های بهداشتی خورشیدی ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: حمام خورشیدی برای اولین بار در کشور توسط متخصصان جهاد دانشگاهی استان طراحی شده که در شرایطی که دسترسی به گاز و برق میسر نباشد، این سیستم جوابگو خواهد بود.
عاقلی گفت: مولد خورشیدی یا برق سیار نیز توان ذخیره سازی ۲ کیلو وات برق در ۲۴ ساعت را دارد و می تواند برق یک واحد مسکونی را به راحتی تامین کند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، بیست و یکم آبان ماه سال جاری زمین لرزه ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر شهر سرپل ذهاب و دیگر شهرهای استان کرمانشاه از جمله ازگله را لرزاند که باعث جان باختن افزون بر ۶۰۰ نفر و تخریب منازل صدها خانواده در این شهرها شد.
پس از آن، مردم و نهادهای آذربایجان غربی به کمک مردم مناطق زلزله زده شتافتند و به ارزش میلیاردها ریال کمک نقدی و غیرنقدی شامل نیازهای اساسی زلزله زدگان به این مناطق اعزام کردند.
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی