صدور نزدیک ۵۱ میلیون دلار حواله ارزی در زنجان
صدور نزدیک ۵۱ میلیون دلار حواله ارزی در زنجان

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اعتبار اسنادی صادر شده طی هشت ماه گذشته در بانک های این استان به ۴۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۹۶ دلار می رسد.وی یادآورشد: در این مدت ۶۳۱میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال هم تسهیلات صادراتی اعطا شده است.فغفوری به عملکرد […]

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اعتبار اسنادی صادر شده طی هشت ماه گذشته در بانک های این استان به ۴۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۹۶ دلار می رسد.
وی یادآورشد: در این مدت ۶۳۱میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال هم تسهیلات صادراتی اعطا شده است.
فغفوری به عملکرد بانک ملی در این مدت اشاره کرد و از پرداخت ۱۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۰۸ دلار حواله ارزی، ۲ میلیون و ۴۷۶هزار و ۷۸۴ دلار اعتبار اسنادی و ۱۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال تسهیلات صادراتی در آن خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بانک ملت در این مدت موفق به صدور ۹ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۴۵ دلار حواله ارزی و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و هشت دلار اعتبار اسنادی شد.
وی خاطرنشان کرد: بانک تجارت در این مدت یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۹۶ دلار حواله ارزی و ۲۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۳۹۲ دلار اعتبار اسنادی صادر کرده است.
فغفوری ادامه داد: بانک توسعه صادرات هفت میلیون و ۸۸ هزار و ۹۲۷ دلار حواله ارزی، یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۵۴ دلار اعتبار اسنادی صادر کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به اعطای ۶ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۳۲ دلار حواله ارزی و ۹۵۸ هزار و ۶۰۸ دلار اعتبار اسنادی از سوی بانک صادرات اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در این مدت بانک کشاورزی ۴ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۴۶ دلار حواله ارزی صادر کرده است، این بانک را فاقد عملکردی در صدور اعتبار اسنادی معرفی کرد.
فغفوری اضافه کرد: بانک رفاه در این مدت موفق به صدور ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۲۶ دلار حواله ارزی و ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۴۹ دلار اعتبار اسنادی شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان کل عملکرد بانک انصار را صدور ۶۵ هزار و ۶۲۴ دلار حواله ارزی اعلام کرد و گفت: بانک ملی در صدور حواله ارزی، بانک تجارت در اعتبار اسنادی و توسعه صادرات در تسهیلات صادراتی بیشترین عملکرد را ثبت کرده اند.
حواله ارزی، نوعی دستور پرداخت است، که به موجب آن، یک بانک یا موسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی، به یکی از از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند و از آن موسسه می‌خواهد مبلغ حواله را به ذینفع آن، پرداخت کند.
اعتبار اسنادی، تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می شود.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی