بودجه سال ۹۷ متناسب با نتایج اجرای برنامه ها اختصاص می یابد
بودجه سال ۹۷ متناسب با نتایج اجرای برنامه ها اختصاص می یابد

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وظیفه حاکمیت ارائه خدمت و تسهیلات در کنار امنیت به مردم با کمترین هزینه، بالاترین سطح کیفیت و بیشترین سرعت است.وی یادآورشد: ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما باید دید چگونه و با چه کیفیتی از این منابع خدادادی […]

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وظیفه حاکمیت ارائه خدمت و تسهیلات در کنار امنیت به مردم با کمترین هزینه، بالاترین سطح کیفیت و بیشترین سرعت است.
وی یادآورشد: ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما باید دید چگونه و با چه کیفیتی از این منابع خدادادی و استراتژیک استفاده می کند.
طهماسبی اظهار کرد: شیوه مدیریت کنونی کشور، گران و ناکارآمد است و بهره وری در آن چشم گیر و مناسب نیست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بهترین مسیری که در شرایط فعلی و با وضعیت موجود می توان در پیش گرفت و با کارآمدی و دبون اتلاف منابع پیش رفت، جایگزین کردن سیستم بودجه ریزی عملیاتی به جای بودجه ریزی سنتی است.
وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به چنین سیستمی ابتدا باید در باورهای مردم و مسئولان تغییر ایجاد و باورهای نادرست در حوزه اقتصاد را پاک کرد.
طهماسبی ادامه داد: مردم ما در زندگی روزمره و کسب و کار خود، بر اساس منطق اقتصادی اغلب عمل نمی کنند و به همین دلیل هم است که بسیاری از کسب و کارهایی که با آن مواجه هستیم، در سطح بسیار پایینی به موفقیت دست می یابند و شاید هم به تعطیلی کشیده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بخش دیگری که باید در آن تغییر انجام شود، تغییر در نظام مدیریت است، باید از شیوه های سنتی و پوسته ای که در آن هستیم خارج شویم و مدیریت علمی و بهره ور را جایگزین کنیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر دولت؛ بخش خصوصی هم نیاز به تغییرات جدی دارد و در همین زمینه بیشترین آسیب متوجه بخش خصوصی از ناحیه تلاقی مدیریت و مالکیت محسوب می شود که باید سامان یابد.
طهماسبی ابراز کرد: مدیران اجرایی باید توانند توانایی و هنر لازم را داشته باشند تا منافع افراد را با منافع جمعی و سازمان هماهنگ و همراه کند، آن زمانی می توانند اثر بخشی بیشتری از خود نشان دهند که نظام بهره وری ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تغییر دیگری که باید ایجاد شود اصلاح در رویکردهای فعلی است که بر داده ها و منابع تمرکز دارد و ما باید این جهت را به سمت اهداف و نتایج ببریم.
وی افزود: در سیستم بودجه ریزی عملیاتی سوال این است که این دستگاه اجرایی برای چه هدفی ایجاد شده است و برای دستیابی به آن هدف، چه مسیری را طی می کند.
طهماسبی یادآورشد: در این سیستم اهداف و نتایج آنالیز می شود و بودجه متناسب با وظایف، ماموریت ها و نتایجی که آن دستگاه به دست می دهد، تخصیص پیدا می کند.
پیش از این بودجه متناسب با پروژه ها و مبادله موافقت نامه ها تخصیص می یافت و از نتایج حاصل شده ومیزان تحقق اهداف پیش بینی شده، ارزیابی صورت نمی گرفت.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش