فعالیت ۲۰ آزمایشگاه سنجش استاندارد در استان اردبیل
فعالیت ۲۰ آزمایشگاه سنجش استاندارد در استان اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: برابر اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای حمایت از بخش خصوصی برخی از وظایف غیر حاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است. وی افزود: از جمله آزمون […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: برابر اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای حمایت از بخش خصوصی برخی از وظایف غیر حاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: از جمله آزمون بخشی از فرآورده‌های غذایی، میکروبیولوژی، مصالح ساختمانی، اوزان و مقیاس‌ها، انگ فلزات گرانبها و همچنین بازرسی از مراکز توزیع و عرضه کالا، تجهیزات شهرهای بازی و آسانسورهای برقی و تست هیدرو استاتیک مخازن CNGخودروهای دوگانه‌سوز با نظارت کامل اداره کل به بخش خصوصی و شرکتهای بازرسی و آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده واگذار شده است.

مدیر کل استاندارد اردبیل تاکید کرد: با واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به بخش خصوصی علاوه بر درآمدزایی در استان شاهد اشتغال‌زایی بخش قابل توجهی از نیروی کار نیز هستیم.

هاشمی ادامه داد: از ۲۰ آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران هشت مورد در زمینه آزمون فرآورده‌های مصالح ساختمانی، دو مورد در حوزه اندازه‌شناسی، دو مورد در حوزه صنایع غذایی و یک مورد در حوزه رنگ ساختمانی و صنعتی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این دو مورد در حوزه آزمون مصنوعات طلا و گوهرشناسی، دو مورد در زمینه سلولزی و صنایع پلیمری و یک مورد در حوزه کالیبراسیون  ظروف حجمی، انواع دماسنج‌های تماسی، انواع محیط‌های گرمایی و دورسنجی و همچنین ۲ مورد در حوزه آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه‌سوز فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مصوب سازمان ملی استاندارد نظیر دوره‌های آموزشی کارکنان اداره کل و مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی با نظارت اداره کل به  چهار شرکت بخش خصوصی تفویض شده است.