تعاونی‌ها به رفع معضلات توسعه اردبیل ورود کنند
تعاونی‌ها به رفع معضلات توسعه اردبیل ورود کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جعفر فهیمی بعدازظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های توسعه عمران شهرهای استان اردبیل تصریح کرد: تعاون و همکاری رمز موفقیت و گریز از مشکلات است و ما در حوزه‌های مختلف نیازمند استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها هستیم. وی افزود: به عنوان مثال در وضعیتی که […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جعفر فهیمی بعدازظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های توسعه عمران شهرهای استان اردبیل تصریح کرد: تعاون و همکاری رمز موفقیت و گریز از مشکلات است و ما در حوزه‌های مختلف نیازمند استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در وضعیتی که میوه تولیدی استان به قیمت نازل ۵۰۰ تومان در کیلو و یا حتی به صورت مجانی واگذار می‌شود تشکیل تعاونی باغداران می‌تواند مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تأکید کرد: متأسفانه با وجود اهمیت تعاونی‌ها، اغلب تعاونی‌ها ورشکسته هستند و لازم است از سوی ادارات تعاون و کار و جهاد کشاورزی در خصوص فعالیت تعاونی‌ها آسیب شناسایی شود.

به گفته فهیمی لفظ تعاونی نه موفقیت و نه شکست است و اینکه تعاونی بتواند به موفقیت و خروجی مطلوب دست یابد می‌بایست در عمل محقق شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران در شهرها ادامه داد: این مهم مصوبه دولت است و ضرورت است عدم استقبال از آن در برخی شهرهای استان آسیب‌شناسی شود.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین به ضرورت استفاده از مشاوران توانمند نیز اشاره و تأکید کرد: تعاونی موفق است که بتواند مشاور تراز اول داشته باشد.