هوشمندسازی ۶ هزار کلاس درس آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید
هوشمندسازی ۶ هزار کلاس درس آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید

محمد شیرعلیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی از این کلاس ها در ۲ نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۱۵ مدرسه از کل چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه این استان به کلاس هوشمند مجهز شده است. وی با […]

محمد شیرعلیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی از این کلاس ها در ۲ نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۱۵ مدرسه از کل چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه این استان به کلاس هوشمند مجهز شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد کلاس های هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و ۵۶۴ کلاس بوده است، اظهار کرد: هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال بوده و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری است.
شیرعلیزاده اضافه کرد: هم اکنون در زمینه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین آموزشی نگاه رقابتی در میان مدارس شکل گرفته در حالی که باید نگاه مثبت و مبتکی بر یادگیری در مدارس در این زمینه حاکم شود.
وی بیان کرد: ناحیه یک ارومیه در زمینه هوشمندسازی کلاس های درس موفقیت بسیاری کسب کرده و یکهزار و ۱۷۹ کلاس از ۲ هزار و ۴۴۲ کلاس واقع در این منطقه تاکنون هوشمندسازی شده است.
وی اظهار کرد: در زمینه آموزش همکاران برای بهره گیری مناسب از ابزارهای آموزشی هوشمندسازی نیز ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر در دوره های مختلف حضور یافته اند یا در حال طی این دوره ها هستند.
شیرعلیزاده با اشاره به تقسیم بندی مدارس در موضوع هوشمند سازی، اظهار کرد: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم شده است و اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا آذربایجان غربی دارای ۲۵ هزار کلاس درس بوده که حدود ۲۵ درصد آنها هوشمندسازی شده است.
۷۱۲۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی