زنجان در هفته ای گذشت
زنجان در هفته ای گذشت

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان 'ایریکو' گفت: با مشارکت شرکت هیوندایی کره جنوبی، قرارداد ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن در ایریکو منعقد شد.**جانشین فرمانده ناجا: پلیس گمرک و بنادر که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و به ناجا نیز ابلاغ شده است […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان 'ایریکو' گفت: با مشارکت شرکت هیوندایی کره جنوبی، قرارداد ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن در ایریکو منعقد شد.
**جانشین فرمانده ناجا: پلیس گمرک و بنادر که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و به ناجا نیز ابلاغ شده است در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
**استاندار زنجان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی: دانشجویان در همه حال پایه گذار استکبار ستیزی در کشور هستند.
اسدالله درویش امیری افزود: حرکت دانشجویان در سال ۳۲ پیام استکبارستیزی و آزادی خواهی داشت.
**برای نخستین بار در کشور طی دیدار استاندار زنجان با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت، بنا شد، باشگاه سرمایه گذاران این حوزه در زنجان تشکیل شود.
**استاندار زنجان: سهم اشتغال پایدار روستاییان شهرستان خدابنده از اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومانی این استان، ۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
**با همکاری مدیریت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان مانور برپایی بیمارستان صحرایی برگزار شد.
** ۲۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۱۵۱ متر مکعب آب آشامیدنی از ابتدای سالجاری تا پایان آبان برای مشترکان روستایی این استان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی دارد.
**نمازگزاران زنجانی پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی، انزجار خود را از اقدام ترامپ درخصوص اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل اعلام و این اقدام را محکوم کردند.
**بیش از ۱۴ هزار و ۶۵۰ هزار لاشه طیور در این استان به دلیل غیربهداشتی بودن ضبط و از چرخه مصرف شهروندان خارج شد.
**برای نخستین بار یک هزار تن آرد به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از این استان به کشور عراق صادر شد.
**رئیس فدراسیون اسکی کشور: نگاه و توجه فدراسیون به منظور رشد و توسعه این رشته ورزشی برای تمام استانها به صورت یکسان خواهد بود.
**مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از احداث ۱۷۶ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول در این استان خبر داد.
**بخشدار مرکزی خرمدره: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد، استقرار یا توسعه واحدهای تولیدی درروستاها، ثبت نام اعطای تسهیلات ۸ درصدی برای سرمایه گذاری در روستاها آغاز شد.
**هلال احمر زنجان به ۵۳۲ مسافر گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرد
**برای نخستین بار در کشور طی دیدار استاندار زنجان با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت، بنا شد، باشگاه سرمایه گذاران این حوزه در زنجان تشکیل شود.
**بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم گوشت دام سالم از ابتدای سالجاری تا پایان آبان وارد چرخه مصرف این استان شد.
**سالانه ۱۵ هزار مشترک به مشترکان فاضلاب شهری در شهر زنجان اضافه می شود و بر اساس برنامه مدون این پروژه تا هفت سال آینده به پایان می رسد.
**سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان زنجان از حضور ۷ گروه رشته های مختلف صنایع دستی از این استان در نمایشگاه آر تی جی آنا در شهر میلان ایتالیا خبر داد.
**معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان: طبق پایشهای انجام گرفته شمار معلولان ثبت نام شده در بانک اطلاعاتی این اداره کل از ۲۰ هزار نفر در اوایل سال جاری به ۱۸ هزار و ۹۲۰ معلول کاهش یافته است.
**صادرات کالاهای تولید شده در این استان طی هشت ماه امسال به ۲۸۵ هزار و ۶۰۷ هزار دلار رسید.
**عامل آتش سوزی در مسجد جامع و حسینیه پاسداران ابهر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
**معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور در حاشیه سفر به زنجان: طی هشت ماهه امسال این نهاد یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان حدود ۹۰ میلیارد تومان برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و مابقی برای امور محرومان هزینه شده است.
**رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: امسال نزدیک ۴۲ هزار پرونده در شورای حل اختلاف این استان تشکیل و بررسی شده است.
** فرماندار ابهر: از تعداد ۸ پروژه بزرگ و مهم اقتصادی استان زنجان ۷ مورد در شهرستان ابهر در دست اجرا است.
**مدیرکل کمیته امداد امام (ره) زنجان: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران این استان ۲۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که روند رو به رشدی را نشان می دهد.
**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲ مجوز بهره برداری واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۲۱ میلیاردریال (۱۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) و اشتغال یکهزار و ۲۵۳ نفر در این استان صادر شده است.
۳۲۱۶/۸۰۶۸
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش