ابراز نارضایتی والیبال دوست های ارومیه ای از رای کمیته انضباطی/ رئیس هیات: این برخورد با پایتخت والیبال کشور قابل قبول نیست
ابراز نارضایتی والیبال دوست های ارومیه ای از رای کمیته انضباطی/ رئیس هیات: این برخورد با پایتخت والیبال کشور قابل قبول نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، دیدار تیم های والیبال شهرداری ارومیه و پیکان تهران که همواره از رقبای سنتی لیگ برتر به شمار می روند، روز چهارشنبه هفته گذشته در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.این دیدار که در پایان ست چهارم با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، دیدار تیم های والیبال شهرداری ارومیه و پیکان تهران که همواره از رقبای سنتی لیگ برتر به شمار می روند، روز چهارشنبه هفته گذشته در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.
این دیدار که در پایان ست چهارم با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید، قرار شد تا نتیجه بازی در ست پنجم مشخص شود که در این ست به دلیل آنچه داوری نامناسب عنوان شد، ۲ تیم به داوری اعتراض کردند و تیم شهرداری ارومیه نیز بازی را ترک کرد.
پس از آن، اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان بخش داوری و فدراسیون و هیات والیبال انجام شد .
روز سه شنبه این هفته، نتیجه بررسی های کمیته انضباطی در خصوص این دیدار مشخص شد که در آن باشگاه شهرداری ارومیه به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، یک جلسه محرومیت این تیم از همراهی تماشاگران محکوم و نتیجه دیدار شهرداری ارومیه و پیکان تهران نیز سه بر صفر به سود پیکان به دلیل ترک زمین مسابقه از سوی تیم شهرداری اعلام شد.
در خصوص رای کمیته انضباطی برای تیم پیکان نیز تنها به محرومیت یک جلسه ای سرمربی و کاپیتان این تیم بسنده شد و پیمان اکبری و سعید معروف به ترتیب سرمربی و کاپیتان تیم پیکان تهران به تحمل یک جلسه محرومیت در لیگ برتر محکوم شدند.
قابل توجه اینکه داوران و ناظران دیدار شهرداری ارومیه و پیکان تهران نیز که به نوعی از عوامل مهم ایجاد مشکل در ست پنجم این دیدار محسوب می شدند، تنها تذکر شفاهی دریافت کردند و تصمیم در مورد آنها به عهده کمیته داوران و سازمان لیگ گذاشته شد.
پس از این رای، نخستین واکنش مربوط به کریم فروزان رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی بود که این رای را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
فروزان در یک گفت و گوی تلگرامی اظهار کرد: کمیته انضباطی نباید از پایبندی به هویت وجودی خود تخطی کند؛ این کمیته باید انضباط داشته باشد ولی نمره قابل قبولی را در این پرونده دریافت نکرد.
وی اضافه کرد: داوران بازی در کمیته از ماده نور چشمی و بند پ استفاده کردند و متخلفان اصلی و حمله کنندگان در این حکم جالب نیزدیده نشدند.
وی ادامه داد: حق والیبال ارومیه خوردنی نیست واین نوع برخورد با پایتخت والیبال کشور قابل قبول به نظر نمی رسد.
رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی این رای را فاقد وجاهت و بدون توان اقناعی در بین مردم والیبال دوست آذربایجان دانست و گفت: من از طرف صادر کنندگان رای خجالت کشیدم و از عاشقان والیبال عذر خواهی می کنم؛ بنده به تمام قوانین و آیین نامه ها احترام می گذارم واز روی تعصب حرف نمیزنم ، این رای بی احترامی به جامعه والیبال و بی احترامی به قانون وبی احترامی به جوانمردی وراستی و درستی بود.
علاوه بر فروزان، مردم والیبال دوست ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این رای را مستلزم بازنگری دانستند و آن را غیرقابل قبول عنوان کردند.

احمد ستاری از شهروندان ارومیه ای که به گفته خود، همواره بازی های تیم والیبال شهرداری ارومیه را دنبال می کند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تیم شهرداری ارومیه در آن دیدار به دنبال حق خود بود و چاره ای جز اعتراض به داوران در قبال امتیازات از دست رفته به دلیل مشکلات داوری نداشت.
وی اضافه کرد: در دیدار با پیکان چندین بار امتیازات شبهه ناک رد و بدل شد که در صورت تصمیم صحیح داوران می توانست زمینه ساز برد تیم شهرداری ارومیه نیز باشد.
وی اظهار کرد: والیبال ارومیه حق دارد در صدر والیبال کشور و حتی آسیا قرار گیرد که در این خصوص همراهی مسئولان، ورزشکاران و هواداران ضروری است.
زیبا پاک دست از دیگر هواداران تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، لزوم توجه مدیران استانی به اثرگذاری در فدراسیون های ملی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در سال های گذشته که تیم شهرداری ارومیه بارها به عنوان گزینه قهرمانی در لیگ برتر شناخته شده، برخی ناداوری ها و اعمال نظرها موجب شده که این امر میسر نشود.
وی که به گفته خودش با حساسیت دیدار تیم والیبال شهرداری ارومیه را دنبال می کند، به موضوع چند فصل گذشته دیدار تیم های شهرداری ارومیه و پیکان تهران در دور پایانی لیگ برتر اشاره کرد و افزود: در آن دیدار نیز به نوعی حق تیم والیبال شهرداری ارومیه را خوردند و مانع قهرمانی تیم شدند در حالی که این امر به خوبی میسر بود.
البته باید گفت که مسئولان شهرداری ارومیه، باشگاه و تیم والیبال شهرداری هنوز واکنش خاصی به این رای نداشته اند و باید در این خصوص صبر کرد.
با توجه به این گفته ها از سوی مسئولان والیبال استانی و هواداران تیم والیبال شهرداری ارومیه، تجدیدنظر در این رای ضروری به نظر می رسد و می توان با فرجام خواهی از آن در فدراسیون والیبال، رای را بازبینی و اصلاح کرد.
هر چند باید مد نظر داشت که هواداران والیبال ارومیه از فدراسیون ناراضی هستند و می توان با مدیریت بهتر در برگزاری بازی ها و انتخاب داوران و ناظران بهتر این نارضایتی را اصلاح کرد.
۲۰۹۳ ** گزارش و انتشار: صابر چهرقانی