ریشه یابی تجربی مصدومیت های غیرمعمول تیم اول آذربایجان!
ریشه یابی تجربی مصدومیت های غیرمعمول تیم اول آذربایجان!

  اویاقلیق: در حالیکه محرومیت از جذب بازیکن در دو فصل اخیر و جدائی بعضی بازیکنان امان تراختور را بردیده، مضاف بر آن مصدومیتهای پیاپی بازیکنان این تیم نیز قوز بالا قوز شده است. مقایسه تعداد مصدومیتهای پیش آمده برای بازیکنان تراختور با موارد مشابه سایر تیمها، نشان میدهد که تعداد مصدومان این تیم چندین […]

 

اویاقلیق: در حالیکه محرومیت از جذب بازیکن در دو فصل اخیر و جدائی بعضی بازیکنان امان تراختور را بردیده، مضاف بر آن مصدومیتهای پیاپی بازیکنان این تیم نیز قوز بالا قوز شده است.

مقایسه تعداد مصدومیتهای پیش آمده برای بازیکنان تراختور با موارد مشابه سایر تیمها، نشان میدهد که تعداد مصدومان این تیم چندین برابر هریک از دیگر تیمهاست که لازم است ریشه یابی شود.

این تفاوتها اگر تحت تاثیر چند عامل بوجود آمده باشد، قدر مسلم «نحوه تمرین» بازیکنان این تیم تاثیر بیشتری از سایر مولفه هاخواهد داشت و بی شک مسئولیت آن بعهده کادر فنی تیم است که میبایست تاحال متوجه نقصان کار خود میشدند.

میدانیم که سلامتی و نحوه حفظ سلامتی بدن را علم طب تعیین میکند و همین علم طب براساس «تجربه» بنیان نهاده شده است.

تعدد مصدومیتهای بازیکنان تراختور نسبت به سایر تیمها چیزی نیست که امسال بروز میکند، بلکه سال قبل با مربیان متفاوت دیگر نیز اتفاق افتاده و فصل قبل نیز این تیم دارای بیشترین مصدومیتها بود که در سایر فصول چنین نبوده است.

بعبارت دیگر، تیم تراختور در زمان مربیگری قلعه نوئی و گل محمدی با بیشترین مصدومیتها مواجه بوده و اینجا لازم است که به نحوه تمرینات این دو سرمربی توجه کنیم و کار آنها را با مربیان قبلی مقایسه کنیم تا بتوانیم سرنخی برای این اتفاقات پیدا کنیم!

از میان سرمربیان قبلی، تونی بزرگ و جلالی ، «مربی بدنساز» نداشتند! و دیگران منجمله کمالوند نسبت به بدنسازی آنهم از نوع « وزنه برداری» وقعی نمیگذاشتند، با اینحال تعداد مصدومین در زمان آنها در حدمعمول و معقول بود!

یادمان هست که تونی در مقابل انتقاد بدخواهان و طماعان تیم تراختور، درباره نداشتن مربی بدنساز، گفت: «من نیازی به مربی بدنساز ندارم. یک فوتبالیست بایدخود را برای کار در زمین فوتبال آماده کند و من تمرینات لازم را به آنها در میدان میدهم و آماده شان میکنم، فوتبال روز تمرینات بدنسازی را از آن نوع که مدنظر شماست، رد میکند!»

۱۴بازی با کلی تعطیلات میان فصل را پشت سرگذاشته ایم و در هر بازی یک بازیکن مصدوم میشود!

آیا تا حال کادر فنی تیم متوجه اشکال کار خود نشده اند و یاشده اند، اما بادنده لجبازی و اتکا به روشهای منسوخ و غیر معمول، و تداوم و تکرر در «تمرینات بدنسازی در سالن» آنهم از نوعیکه مختص و ورزشکاران وزنه برداراست، میخواهند چند بازیکن سالم باقیمانده را هم خانه نشین کنند؟؟؟؟

ما بعنوان یک هوادار به قلعه نوئی، بارها این نکته را تذکر دادیم ، اما او با لجبازی اکثر تمریناتش را به وزنه برداری در سالن سپری کرد، و حال به یحیی خان تذکر میدهیم که دست از این تمرینات منسوخ بردارند و بازیکنان را در میدان سبز برای بازی فوتبال آماده کنند و تمریناتی که مدام در رسانه ها میخوانیم – وزنه زدن درسالن- را به ورزشکاران وزنه بردای و ….  واگذارند.
بدیهی است که اگر تمرینات غلط و غیر اصولی مربیان به سبک و سیاق فعلی تداوم یابد، یحتمل در بازیهای آسیائی خود یحیی خان باید میدان برود، چون این تیم بازیکن سالمی برایش باقی نخواهدماند!

والسلام علی من التبع الهدی………..

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل