ابراز امیدواری استاندار آذربایجان غربی نسبت به تسریع در بهه برداری از طرح های عمرانی اشنویه
ابراز امیدواری استاندار آذربایجان غربی نسبت به تسریع در بهه برداری از طرح های عمرانی اشنویه

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از این طرح های در حال اجرا، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم. فرماندار اشنویه هم در جریان بازدید استاندار آذربایجان غربی از سد چپرآباد در گفت و گو […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از این طرح های در حال اجرا، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم.
فرماندار اشنویه هم در جریان بازدید استاندار آذربایجان غربی از سد چپرآباد در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این سد مخزنی تا پایان آبان سال جاری پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۴ درصد را داشته است .
اسعد خضری با اشاره به اینکه طول تاج این سد ۴۸۶ متر است، گفت: تاکنون ۸۴۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی افزود: برای بهره برداری کامل و انتقال آب این سد ۸۳۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که حدود ۵۷۰ میلیارد ریال آن در سال جاری مصوب شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سد چپرآباد اشنویه خاکی و با هسته رسی است و برای تامین بخشی از آب دریاچه ارومیه و تامین آب شرب شهرهای نقده، اشنویه و نالوس احداث می شود؛ با بهره برداری از این سد سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
تامین آب اراضی و حق آبه 'کانی رش' به میزان یکهزار و ۵۳ هکتار از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
سد مخزنی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در فاصله ۶۵ کیلومتری ارومیه قرار دارد؛ حجم مخزن سد ۴۶٫۴ میلیون مترمکعب بوده که فاز اول آن از سال۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ اجرا شده و مرحله دوم آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه یافته است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا استاندار آذربایجان غربی امروز همچنین از پل در حال احداث پوش آباد اشنویه نیز دیدن کرد.
این پل در جریان سیل اخیر در فروردین ماه جاری تخریب شده بود و مطالعات پل توسط مهندسان بازنگری شده و نسبت به طراحی سازه پل به صورت ۱۱ دهنه ۱۰ متری اقدام شده است.
شهریاری امروز همچنین از بیمارستان ۷۷ تختخوابی اشنویه بازدید کرد؛ فاز اول این بیمارستان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی به پایان رسید و فاز دوم آن شروع شده و این فاز نیز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد.
اشنویه در آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.
۹۸۷۰/۳۰۹۳/۳۰۷۲
خبر: سارا معروفی انتشار: علیرضا فولادی