نماینده زنجان: تنها راه برون‌رفت از مشکلات، باور به بخش خصوصی است
نماینده زنجان: تنها راه برون‌رفت از مشکلات، باور به بخش خصوصی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، علی وقف‌چی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف استان اصفهان، اظهار کرد: چرا کشورمان که روزی بیش از ۱۰۰۰ تن پیله ابریشم تولید می کرد در حال حاضر این میزان تولید به ۱۰۰ تن رسیده است؟ چراهای بسیاری در حوزه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، علی وقف‌چی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف استان اصفهان، اظهار کرد: چرا کشورمان که روزی بیش از ۱۰۰۰ تن پیله ابریشم تولید می کرد در حال حاضر این میزان تولید به ۱۰۰ تن رسیده است؟ چراهای بسیاری در حوزه فرش دستباف وجود دارد که باید در پی پاسخ به آن بود.

وی افزود: یکی از این چراها به بخش خصوصی بر می گردد. در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور، تنها راه برون رفت از چالش های تبعیض و بی عدالتی، توجه و باور به بخش خصوصی است.

نماینده مردم زنجان و طارم از بزرگی و عریض و طویل بودن دولت انتقاد کرد و گفت: مالیات هایی که از بخش تولید دریافت می شود باید برای عمران و آبادی و تامین زیرساخت های اساسی کشور هزینه شود. اما متاسفانه مشاهده می شود که  ۸۵ درصد مالیات ها برای تامین حقوق کارمندان اختصاص پیدا می کند. کارمندانی که ۹۹ درصد آنان از شغلشان ناراضی هستند و بهره وری آنان حتی کمتر از افغانستان است.

وقف چی اضافه کرد: هر تولیدی که انجام می شود باید به چشم صادرات محور به آن نگاه کرد و اگر غیر از این باشد مشکلات و دغدغه ها حل نخواهد شد. پس دولت باید عزم جدی برای کمک به این موضوع داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در حوزه فرش چه در سطح عالی دانشگاهی و چه در سطوح پایین با مشکل مواجه است.

رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی فرش بحث گمرک است، اظهار کرد: رایزنان اقتصادی سفارتخانه ها باید در حوزه فرش ورود پیدا کنند.

وقف چی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری و فرش در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین باید جایگاه سازمانی برای حوزه فرش در کشور وجود داشته باشد. در صورتی که وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شود، باید یکی از معاونت ها و یا سازمانی مستقل برای فرش اختصاص داده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه عملکردها دو ویژگی منفی دارند؛ یکی آماری که ارایه می شود و مشخص نیست درست است یا غلط و دیگر اینکه متاسفانه همیشه نسبت به گذشته مقایسه انجام می شود در حالی که باید با ظرفیت های موجود فعالیت کرد و آماری که ارایه می شود بر طبق ظرفیت های موجود باشد. باید بررسی شود که چه میزان از ظرفیت های موجود استفاده می شود و چه میزان این ظرفیت ها مدیریت شده است.

وقف چی تاکید کرد: تنها راه برون رفت کشور در تمام زمینه ها و مشکلات، حضور بخش خصوصی در صحنه اقتصادی است.

انتهای پیام