فاینانس گزینه مناسب برای راه‌آهن اردبیل نیست/سفر نوبخت به استان
فاینانس گزینه مناسب برای راه‌آهن اردبیل نیست/سفر نوبخت به استان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بررسی آخرین وضعیت تخصیص مالی پروژه راه‌آهن اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سؤال که با تحریم بانک‌های ایرانی در چین و عدم تأمین فاینانس چینی پروژه راه‌آهن اردبیل  این پروژه به چه شیوه‌ای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بررسی آخرین وضعیت تخصیص مالی پروژه راه‌آهن اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سؤال که با تحریم بانک‌های ایرانی در چین و عدم تأمین فاینانس چینی پروژه راه‌آهن اردبیل  این پروژه به چه شیوه‌ای تأمین مالی خواهد شد، متذکر شد: شیوه فاینانس برای این پروژه مناسب نیست.

وی افزود:: به دلیل اینکه مشکلات بانکی ما در سطح جهانی رفع نشده، تأمین مالی پروژه‌های عمرانی از محل فاینانس گزینه مناسبی نیست و در مورد راه‌آهن اردبیل نیز باید از محل دیگری به فکر تأمین مالی باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای سال آینده راه‌آهن اردبیل در اولویت پروژه‌های ریلی کشور قرار گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد تأمین مالی از محل صندوق توسعه ملی مطلوب‌ترین گزینه برای این پروژه است.

بدری تأکید کرد: بانک‌های عامل به منظور اختصاص تسهیلات به شرکت‌های پیمانکاری مشخص شده و شرکت‌ها از محل اجرای پروژه می‌توانند اقساط تسهیلات را بازپرداخت کنند.

وی افزود: از سویی اختصاص اعتبار دولتی برای راه‌آهن نیز پیگیری می‌شود و پیشنهاد وزارت راه به سازمان برنامه‌وبودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده است که در نظر داریم طی بازدید آقای نوبخت در هفته‌های آتی اعتبار مناسب برای این پروژه درخواست کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از گزینه‌های تأمین مالی پروژه را تأمین ریل از محل خرید متمرکز شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در صورتی که از این محل به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان خرید ریل داشته و اعتبارات دولتی مناسب اختصاص یابد، تا سه سال می‌توان راه‌آهن را به بهره‌برداری رساند.

بدری میزان اعتبار اختصاصی سال جاری را ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سال ۹۶ و ۴۷.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال گذشته و بدهی پیمانکاران عنوان کرد و افزود: به دنبال بررسی تمامی گزینه‌های محتمل تأمین مالی پروژه هستیم.