کشت پنبه در ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد
کشت پنبه در ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن روحی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سطح زیر کشت پنبه در شهرستان پارس آباد مغان ۳۲۰۰ هکتار بوده است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن وش پنبه خریداری شود. وی افزود: ارقام […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن روحی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سطح زیر کشت پنبه در شهرستان پارس آباد مغان ۳۲۰۰ هکتار بوده است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن وش پنبه خریداری شود.

وی افزود: ارقام اصلاح شده‌ای که توسط مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در اختیار پنبه کاران قرار گرفته بود با استقبال خوبی از سوی زارعین مواجه شد و عملکرد بالای این ارقام باعث شده است که هر ساله سطح زیر کشت این محصول افزایش یابد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول در سال ۹۲ تنها هزار و ۲۰۰ هکتار بوده است که در سالجاری به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم با اتمام کامل عملیات برداشت بیش از ۱۰ هزار تن پنبه از مزارع برداشت نمایند که این میزان تولید نسبت به چهار سال قبل بیش از ۴ برابر افزایش تولید را نشان می دهد.

روحی ادامه داد: عملیات برداشت پینه از اول مهر ماه در منطقه آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد چهار مرکز خرید به صورت تضمینی عملیات خرید وش پنبه تولیدی از کشاورزان را انجام می‌دهد که در این خصوص پنبه‌کاران استان در زمینه فروش محصول خود با هیچگونه مشکلی روبرو نبوده‌اند .

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه از زارعین خریداری شده است که عملیات برداشت و خرید در منطقه همچنان ادامه دارد و محصولات تولیدی بلافاصله به کارخانه های نساجی و روغن کشی ارسال می شود.