نیاز یک‌سوم مدارس ‌زنجان به مقاوم‌سازی
نیاز یک‌سوم مدارس ‌زنجان به مقاوم‌سازی

‌به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، ‌مرتضی تمجیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان آمادگی لازم برای مواقع اضطرار را دارند، اظهار کرد: برگزاری مانور زلزله باعث می‌شود که دانش‌آموزان از آمادگی کامل برخوردار شوند. وی با اشاره به اینکه باید از طریق آموزش فرهنگ ایمنی و مقابله با […]

‌به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، ‌مرتضی تمجیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان آمادگی لازم برای مواقع اضطرار را دارند، اظهار کرد: برگزاری مانور زلزله باعث می‌شود که دانش‌آموزان از آمادگی کامل برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق آموزش فرهنگ ایمنی و مقابله با حوادث دانش‌آموزان تقویت شود، ادامه داد: ارائه آموزش به این افراد می‌تواند در کاهش تلفات جانی به هنگام حوادث موثر باشد.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان، کودکان، نوجوانان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در هنگام حوادث هستند و این قبیل مانورها به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که در شرایط  بحرانی چگونه برخورد کنند و در کجا پناه بگیرند تا بتوانند از آسیب‌ها مصون بمانند.

تمجیدی با اشاره به اینکه بیشتر مدارس استان زنجان در حال حاضر مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که یک‌سوم مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است و این اقدام در مدارس باعث می‌شود که در مواقع بحرانی، آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اینکه ایمنی مدارس میزان تلفات در حوادث را به حداقل می‌رساند، یادآور شد: مقاوم‌سازی مدارس جزو دستور کار اداره‌کل نوسازی و مسئولان قرار دارد که در صورت به سرانجام رسیدن این مهم بسیاری از دانش‌آموزان از حوادث احتمالی مصون می‌مانند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰۰ مدرسه در استان زنجان دایر است و از این تعداد هنوز یک‌سوم آن نیازمند مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام