تمام بخش‌های پروژه راه‌آهن اردبیل فعال است
تمام بخش‌های پروژه راه‌آهن اردبیل فعال است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل تا چند سال قبل در اولویت دولت نبود اما با پیگیری‌های صورت گرفته در اولویت قرار گرفته است. وی افزود: راه‌آهن اردبیل- میانه یکی از مطالبات اصلی مردم اردبیل است و برای اولین بار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل تا چند سال قبل در اولویت دولت نبود اما با پیگیری‌های صورت گرفته در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل- میانه یکی از مطالبات اصلی مردم اردبیل است و برای اولین بار در سال ۸۴ برای آن ردیف بودجه تعریف شد.

به گفته نماینده مردم اردبیل در مجلس از سال ۹۴ تا سال ۹۵ تنها ۳۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته و پس از این برای تکمیل نیازمند هزار میلیارد تومان است.

فیضی تأکید کرد: سال گذشته اعتبار مصوب این پروژه ۲۸ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌ها به ۴۷ میلیارد تومان رسید و در سال جاری نیز ۹۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی افزود: سال آینده اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و علاوه بر این برای تأمین مالی کنسرسیوم پیمانکاران نیز تشکیل شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اضافه کرد: تأخیر راه‌آهن تا به امروز به دلیل عدم تأمین مالی بوده و امید می‌رود با اولویت‌دار بودن این پروژه ریلی اعتبار مناسب اختصاص یافت.