اقتدار امروز نظام‌اسلامی به‌دلیل زنده بودن یاد شهدا در جامعه است
اقتدار امروز نظام‌اسلامی به‌دلیل زنده بودن یاد شهدا در جامعه است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید در ۱۰ روز آینده در استان افزود: شهدا را نباید از یاد ببریم و در هر موقعیت و با هر بهانه ای نام و یاد شهدا را در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید در ۱۰ روز آینده در استان افزود: شهدا را نباید از یاد ببریم و در هر موقعیت و با هر بهانه ای نام و یاد شهدا را در جامعه زنده کنیم تا روحیه ایثار و گذشت در جامعه همه گیر شود و در این صورت است که این ملت به هیچ وجه شکست نمی خورد.

وی ادامه داد: در راستای این کنگره برنامه‌ها و همایش‌های متعددی در سراسر استان برگزار شده و این نشان‌دهنده اهمیت نقش ایثار و شهادت در جامعه است. باید مردم و مسئولین دست در دست هم برای زنده نه داشتن یاد شهدا و گرامیداشت جایگاه خانواده شهدا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن از بین بردن یاد شهدا و نیز وارد کردن مشکلات بر خانواده شهدا است تا با این روش به‌دنبال خدشه وارد کردن به نظام اسلامی برآید، ولی مردم باید هشیار بوده و همانند گذشته در مسیر شهدا و ارتقای سطح خانواده شهدا در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت امت اسلامی در کمک به زلزله زدگان بسیار عالی و محسوس بود، افزود: باید از مردم و مسئولان تشکر و قدردانی کرد که به سرعت در منطقه حضور یافتند تا مشکلات مردم را بررسی و حل کنند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: عده‌ای قصد داشتند با شایعه پراکنی و بدبینی، نظام و نهادهای انقلابی را زیر سوال ببرند و ضربه ای به این نهادها بزنند ولی بدانیم که باید در مقابل این ضد انقلابها و منافقان ایستادگی کنیم و قدر این اتحاد و همدلی را بدانیم و سیلی محکمی به دهان یاوه گویان بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: تمامی نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه زلزله زده حضور یافتند و بسیج شدند تا مشکلات را برطرف کنند و این مسئله در دنیا بی نظیر است که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به انجام می رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: این استان موظف شده برخی از منازل شهری و روستایی را بازسازی کند که باید در این راستا به نهادهای مرتبط کمک کنیم تا با سربلندی این وظیفه محوله را به اتمام برسانند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که اقدامات مربوط به بخش رادیولوژی و سونوگرافی بانوان توسط متخصصین آقا انجام می‌شود که این امر نیازمند توجه جدی مسئولین است.

وی، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی مردم باید به دنبال کسب فیوضات در دنیا باشند تا در آخرت دچار عصیان و عذاب الهی نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات و تاکیدات بزرگان دینی، مردان باید چشمان خود را از نگاه به نامحرم نگاه داشته و بانوان نیز در مسیر حق از پوشیدن لباس‌های نامناسب خودداری کنند.