بی دقتی در ساخت بناهای حساس جامعه، بازی با جان مردم است
بی دقتی در ساخت بناهای حساس جامعه، بازی با جان مردم است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: امروز در خصوص کیفیت ساخت و ساز ها در فرصتی قرار داریم که زلزله کرمانشاه همه را متوجه خود ساخته و زنگ خطری را به صدا درآورده است.وی به بازدید مسئولان فنی استان زنجان از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: امروز در خصوص کیفیت ساخت و ساز ها در فرصتی قرار داریم که زلزله کرمانشاه همه را متوجه خود ساخته و زنگ خطری را به صدا درآورده است.
وی به بازدید مسئولان فنی استان زنجان از مناطق حادثه دیده کرمانشاه اشاره کرد و یادآورشد: ضمن آنکه منابع محدودی در کشور برای ساخت مجددی این تعداد از بناهای تخریب شده وجود دارد، آسیب های روحی، روانی و جسمی وارده شده به هموطنان غیرقابل جبران است.
رحمتی اظهار کرد: دستگاه های نظارتی باید با دقت و مسئولیت وارد شوند و بر نحوه ساخت کیفی بناها و ساختمان ها نظارت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در خصوص نظارت بر کیفیت پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: این گزارش نشان داد که به حتم امتیاز پروژه های این استان پایین است.
وی خاطر نشان کرد: ما مامور هستیم برخورد لازم را با مسئولان اجرایی پروژه های بی کیفیت داشته باشیم اما زمانی که مدیری از یک پیمانکار سهل انگار حمایت می کند، به حتم از معایب و نواقص آن پروژه چشم پوشی می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه به آمار پروانه های ساختمانی صادر شده در این استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه صدور پروانه علیرغم کاهش ۱٫۲ درصدی در کشور، این استان شاهد رشد ۳۵٫۵ درصدی است.
شهرام طهماسبی اضافه کرد: سال گذشته در کل کشو ۱۱۸ هزار و ۱۹۰ پروانه و در این استان ۲ هزار و ۱۴۳ پروانه ساخت صادر شده است.
وی تاکید کرد: این افزایش حکایت از بهبود بازار مسکن و ساخت و ساز در این استان دارد.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش