رشد بیش از ۳۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در استان زنجان
رشد بیش از ۳۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در استان زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، شهرام طهماسبی افزود: میزان مساحت زیربنای واحدهای ساخته شده در کشور به میزان یک دهم منفی رشد داشته است. وی ادامه داد: مساحت زیربنای واحدهای مسکونی ساخته شده در استان دارای رشد ۵۳.۹ درصدی بوده که نشان از بهبود […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، شهرام طهماسبی افزود: میزان مساحت زیربنای واحدهای ساخته شده در کشور به میزان یک دهم منفی رشد داشته است.

وی ادامه داد: مساحت زیربنای واحدهای مسکونی ساخته شده در استان دارای رشد ۵۳.۹ درصدی بوده که نشان از بهبود شرایط بازار مسکن در استان و افزایش مساحت ساخت و ساز است.

طهماسبی افزود: میزان واحدهای ساخته شده در کشور رشد منفی ۳.۲ درصدی داشته و این شرایط برای استان رشد ۳۴.۸ درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نظام بودجه ‎ ریزی عملیاتی از امسال برای سال آینده پی ‎ ریزی شده و لایحه ساماندهی می ‎ شود و انتظار می ‎ رود دستگاه ‎ های اجرایی در زمینه بودجه ورود علمی داشته باشند و دستگاه ‎ های نظارتی هم در این زمینه باید تمهیدات لازم را اندیشیده باشند.

طهماسبی با بیان اینکه آمار منتشر شده گویای تحرک بازار مسکن در استان به نسبت کشور طی سال ۹۵ به ۹۴ را دارد، اظهار کرد:  در حالی استان زنجان رشد مناسبی در صدور پروانه های ساختمانی داشته، وضعیت کشور در این بخش رشد منفی ۱.۲ درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروانه های صادر شده ساختمانی در کشور ۱۱۸ هزار و ۳۹۰ مورد بوده است، افزود: میزان پروانه ساختمانی صادر شده در استان ۲ هزار و ۱۴۳ پروانه بوده که سهم استان از کشور ۱.۸ درصد در سال گذشته برآورد شده بود که این میزان در سال ۹۲ به میزان ۱.۲ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به آمار منتشر شده مرکز آمار در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: آمار صدور پروانه‌های ساختمانی استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴  دارای رشد ۳۵.۵ درصد بوده است.