به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در همایش “من انقلابی‌ام” در نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت: باید اقتدار علمی و فرهنگی مبنای کار حوزه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در همایش “من انقلابی‌ام” در نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت: باید اقتدار علمی و فرهنگی مبنای کار حوزه و دانشگاه قرار گیرد که دانشگاه و حوزه رسالتی خطیر و عظیم در بالا بردن اقتدار علمی و فرهنگی کشور دارند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار فرهنگی گفت: اقتدار فرهنگی یک نیاز اساسی است که باید در این زمینه همگان به ویژه دانشگاهیان و حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اردبیل افزود: اگر کشوری دارای اقتدار فرهنگی باشد بی‌شک در همه حوزه‌‌ها به پیشرفتهای قابل توجهی دست می‌یابد و باید در حوزه فرهنگ هوشیاری لازم را داشته باشیم چرا که استکبار جهانی با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف اقتدار فرهنگی کشور هستند.

آیت الله عاملی اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بخش تاثیرگذار در برنامه‌های فرهنگی و علمی هستند و باید این دو بخش از هرگونه حواشی خودداری کرده و به مسائل کلان پرداخته و بیشتر به مسائل علمی و فرهنگی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ولایتمداری و حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی یک رسالت بسیار خطیر است که باید همگان قدردان دستاوردها و آرمانهای انقلاب اسلامی باشیم چرا که این دستاوردها به راحتی به دست نیامده است.