روحانیون باید دین مردم را تقویت و صیانت کنند
روحانیون باید دین مردم را تقویت و صیانت کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیات  ظهر پنجشنبه در همایش وقف و حوزه‌های علمیه افزود: فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه‌های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می‌شود و استقبال خواهران و برادران هم از تحصیل در حوزه علمیه بسیار مطلوب است. وی اظهار کرد: علما و روحانیون […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیات  ظهر پنجشنبه در همایش وقف و حوزه‌های علمیه افزود: فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه‌های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می‌شود و استقبال خواهران و برادران هم از تحصیل در حوزه علمیه بسیار مطلوب است.

وی اظهار کرد: علما و روحانیون در تمام مقتضیات زمانی در تمام عرصه‌ها فعالیت‌های خوبی داشتند و در بحث وقف  هم بسیار فعال هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان از تحصیل  بیش از دو هزار طلبه در ۱۴ حوزه علمیه استان در سطوح مختلف خبر داد و افزود: حضور بانوان در حوزه‌های علمیه باعث ارتقای ارزش‌های دینی در خانواده‌ها می‌شود و در این راستا باید حضور بانوان در حوزه‌های علمیه تقویت باید شود.

بیات تأکید کرد: روحانیون در بحث وقف بسیار فعالیت می‌کنند و باید دینمان را ادا کنیم و هرچقدر تلاش کنیم باز کم است.

وی افزود: دین مردم را روحانیون از گذشته به ما فرستادند و باید امروز هم طلبه‌ها و روحانیون دین مردم را تقویت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با تاکید بر اینکه روحانیون و علما باید دین مردم را تقویت و صیانت کنند، گفت: مردم بر گردن ما حق‌دارند و ما هر چه داریم از مردم  است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اقدامات خوبی را برای تقویت موقوفات در استان زنجان انجام داده است ولی باید بیشتر از این تقویت شود و در تحقق این امر مهم علما و روحانیون بسیار مؤثر هستند. 

بیات تأکید کرد: هدف از ورود به حوزه‌های علمیه یادگیری مباحث دینی مختلف است و طلاب و روحانیون حوزه علمیه در راستای اعتلای قرآن و اسلام حرکت خواهند کرد.