فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در اردبیل گسترش یابد
فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در اردبیل گسترش یابد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پلیس اردبیل، کریم نوری بعدازظهر پنج‌شنبه در تشریح مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از اعتیاد پلیس اردبیل تصریح کرد: از راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد ایجاد محیط سالم روانی است. وی اعتیاد را زمینه‌ساز ارتکاب انواع جرایم و بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پلیس اردبیل، کریم نوری بعدازظهر پنج‌شنبه در تشریح مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از اعتیاد پلیس اردبیل تصریح کرد: از راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد ایجاد محیط سالم روانی است.

وی اعتیاد را زمینه‌ساز ارتکاب انواع جرایم و بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، خودکشی، طلاق و اختلافات خانوادگی دانست و افزود: مقابله جدی با بلای خانمان‌سوز اعتیاد مستلزم آموزش مهارت‌های زندگی و تشریح آثار زیان‌بار اعتیاد برای جوانان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان متذکر شد: آگاه‌سازی جامعه از خطرات و مضرات مواد مخدر، تقویت فعالیت‌های جایگزین برای افراد در معرض خطر، شناخت باورهای غلط مربوط به مصرف مواد مخدر و از همه مهم‌تر شناخت ارزش‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در کنار هدفمندسازی زندگی بهترین راه پیشگیری از اعتیاد است.

نوری با اشاره به تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد روان‌گردان و مواد مخدر صنعتی، بر ضرورت ارتقا سطح آگاهی و آشنایی با مهارت‌های مقابله در برابر آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد تأکید کرد.

وی تصریح کرد: امروز باورهای غلطی در خصوص مواد مخدر به خصوص شیشه وجود دارد که باعث گرایش بسیاری از جوانان به سمت این مواد شده است؛ درحالی‌که این ماده مهلک به جهت ترکیبات اسیدی و شیمیایی آثار جبران‌ناپذیر جسمی و روانی به فرد تحمیل می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نقش خانواده و اولیاء و مربیان را در پیشگیری از اعتیاد و گرایش جوانان به مواد مخدر مهم ارزیابی کرد و افزود: استکبار جهانی و کشورهای غربی یکی از ابزارهای مهم در مسیر تسلط بر ایران اسلامی را ترویج بی‌بندوباری در میان جوانان و گرایش آنان به سمت مواد مخدر انتخاب کرده‌اند.